ادای احترام عاشقان موگلر به طراح فقید مد در موزه بروکلین

موگلر یکی از اولین طراحانی بود که در نمایش‌های خود از تنوع حمایت و اغلب با نژادپرستی و سن‌گرایی مقابله می‌کرد

مانفرد تیری موگلر، طراح مد فرانسوی، مدیر و مشاور خلاق نشان موگلر، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ درگذشت-AFP

خانه مد موگلر همواره ستاره‌های بزرگی را در کنار خود داشته است و از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه موگلر فوق‌ستاره‌هایی مانند دیوید بووی، گریس جونز و مدونا استفاده کرده‌اند. موگلر در دوران اوج ابرمدل‌ها در دهه ۹۰، به مدل‌های خود که برای نمایش طرح‌های او گام برمی‌داشتند، لقب «گلامازون» داد. حالا نوبت به کایلی جنر و جوان‌هایی مانند او رسیده است که به صف ستاره‌های ستایش کننده موگلر بپیوندند.

نمایشگاه سیار «Thierry Mugler: Couturissime» با جشن افتتاحیه سه‌شنبه شب در نیویورک، جایی که موگلر ۱۵ سال آنجا زندگی کرد، به پنجمین ایستگاه خود رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوردس لئون، دختر مدونا، جولیا فاکس، هانه گابی ادیل و ستاره های دیگری از دنیای مد و زیبایی و سینما در این نمایشگاه حضور داشتند. 

کایلی جنر برای این مناسبت، لباسی مشکی از مجموعه مد پاییز/زمستان ۱۹۹۵ موگلر انتخاب کرد که یقه‌ای بالدار و دامن دم‌ماهی پرداری داشت. او این لباس خاطره‌انگیز را با دستکش‌هایی پردار و یک سرپوش خیره‌کننده از مجموعه پاییز/زمستان۱۹۹۹هماهنگ کرد.

طراح مشهور فرانسوی که به خاطر کرست‌ها و کت‌های دارای ساختارش با شانه‌های دراماتیک مشهور بود، ژانویه ۲۰۲۲ در سن ۷۳ سالگی درگذشت. رویداد روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر، نیز ادامه همین رویکرد موگلر بود. تکامل این نام را می‌توان با ردیابی قدرت ستاره‌هایی که از طرح‌های موگلر در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ استفاده می‌کردند، تا نخبگان تاثیرگذار حاضر در موزه بروکلین، نشان داد. این شب چشم‌اندازی از ستاره‌های رسانه‌های اجتماعی پیش چشم قرار می‌داد؛ آن هم در حالی که ساق‌های مارپیچ مشهور این نشان را بر تن داشتند و برای عکس گرفتن مقابل دوربین‌ها می‌ایستادند.

جولیا فاکس، بازیگر و چهره حال حاضر این نشان تجاری، با کتی کوتاه با شانه‌های پهن کلاسیک موگلر و دامنی که از یک طرف تا کمر چاک داشت، به این مراسم آمد. او گفت: «موگلر همیشه برای من الهام‌بخش بود. حضور در اینجا و پوشیدن لباس او افتخار بزرگی است.»

مانفرد تیری موگلر، طراح مد فرانسوی، مدیر و مشاور خلاق نشان موگلر، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ درگذشت. او در دهه ۱۹۷۰، خانه مد خود را راه‌اندازی کرد و به دلیل رویکرد پیشرو و نگاه معمارانه، زنانه و تئاتری خود به مد، در دهه‌های بعد، به‌سرعت به شهرت رسید. موگلر یکی از اولین طراحانی بود که در نمایش‌های خود از تنوع حمایت و اغلب با نژادپرستی و سن‌گرایی مقابله می‌کرد. او بر خلاف جریان غالب آن زمان، از مدل‌های غیرسنتی مانند مردان زنانه‌پوش، مدل‌های پا‌به‌سن گذاشته و ترنس‌ها استفاده می کرد.

این نمایشگاه که ادای احترامی به او است، در سال ۲۰۱۹ در موزه هنرهای زیبای مونترآل افتتاح شد و پس از آن به روتردام در هلند، مونیخ آلمان، پاریس (در موزه هنرهای تزیینی اواخر سال ۲۰۲۱) و بهد به بروکلین در نیویورک رفت.

اگرچه موگلر یک طراح فرانسوی بود، نیویورک برای او بسیار الهام‌بخش بود که باعث می‌شود این نمایشگاه به نوعی بازگشت به خانه به نظر برسد.

بیشتر از مُد و زیبایی