بدشانسی‌های دشان تمام نمی‌شود

فرانسه که چند مصدوم مهم دارد، در آستانه جام جهانی انکونکو را هم از دست داد

 کریستوفر انکونکو، مهاجم لایپزیگدر جریان تمرین تیم ملی فرانسه مصدوم شد-Bertrand GUAY / AFP

کریستوفر انکونکو، مهاجم لایپزیگ، روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، در جریان تمرین تیم ملی فرانسه مصدوم شد و پس از معاینات دقیق‌تر، مشخص شد که امکان شرکت در جام جهانی را از دست داده است. انکونکو که بهترین بازیکن فصل قبل بوندس‌لیگا انتخاب شد و با ۱۲ گل زده، بهترین گلزن این فصل لیگ آلمان است، در برخورد با کاماوینگا، هافبک رئال مادرید، آسیب دید. ساعاتی بعد خبر رسید که به دلیل این اتفاق، کاماوینگا در صفحات شبکه‌های اجتماعی با توهین‌های نژادپرستانه روبه‌رو شده است.
دشان برای جانشینی انکونکو تصمیم گرفته است راندال کولوموانی، مهاجم آینتراخت فرانکفورت، را به تیمش دعوت کند. کولوموانی تجربه زیادی در تیم ملی فرانسه ندارد و فقط در آخرین اردوی این تیم پیش از جام جهانی، دعوت شده بود.

این تنها خبر بد برای دشان نیست و کریم بنزما، مهاجم مشهور این تیم، هم هنوز در تمرین‌ها پا‌به‌توپ نمی‌شود. برنده توپ طلای ۲۰۲۲، در بازی‌های اخیر رئال مادرید به میدان نرفت تا مصدومیتش کاملا درمان شود، ولی او در فاصله یک هفته تا بازی با استرالیا هنوز اجازه تمرین با توپ را به دست نیاورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از رسانه‌ها معتقدند که بنزما با این شرایط ممکن است نتواند در نخستین بازی فرانسه در جام جهانی به میدان برود، ولی خودش چنین نظری ندارد و گفت: «کمی درد دارم، اما چیز خطرناکی نیست. تا ۲۲ نوامبر فرصت دارم و تا آن زمان آماده خواهم شد. تا زمان بازی برابر استرالیا از نظر جسمی و ذهنی به آمادگی خوبی می‌رسم و می‌توانم به میدان بروم.»

فرانسه در جایگاه مدافع قهرمانی به قطر می‌رود، ولی مصدومیت‌های تعدادی از بازیکنان، کار این تیم را برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ دشوار کرده است. انگولو کانته و پل پوگبا، دو هافبکی که نقش زیادی در قهرمانی قبلی داشتند، مصدوم شده‌اند و دشان مجبور است در خط میانی از بازیکنان کم‌تجربه‌تر استفاده کند. مایک منیان، دروازه‌بان میلان، و پرسنل کیمپمبه، مدافع پاری‌سن‌ژرمن، نیز دو بازیکن دیگری‌اند که به دلیل مصدومیت، فرصت حضور در این تورنمنت را از دست دادند.

کارشناسان در هفته‌های گذشته معتقد بودند که فرانسه یکی از بهترین خطوط حمله مسابقات را در اختیار دارد، ولی کنار رفتن انکونکو و مصدومیت و ناآمادگی احتمالی بنزما، می‌تواند روی برنامه‌های دشان تاثیر بگذارد.

بیشتر از فوتبال