مصدومیت ابراهیمی در شب برد نیکاراگوئه

اغلب بازیکنان تیم ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواندند

تیم ملی در ادامه نیمه اول کنترل بازی را در اختیار داشت، ولی در غیاب مهاجمان اصلی‌اش نتوانست خطرات زیادی روی دروازه تیم میهمان بسازد- ایرنا

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از پرواز به دوحه، با برتری یک بر صفر مقابل نیکاراگوئه به پایان رسید. اغلب بازیکنان تیم ملی سرود جمهوری اسلامی را پیش از بازی زمزمه نکردند، البته غیر از دو بازیکنی که دلبستگی‌شان به حاکمیت آشکار است.

کی‌روش که ملی‌پوشان شاغل در اروپا را در اختیار ندارد، با ترکیبی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر و لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان قطر بازی را شروع کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی به دلیل کمبود بازیکن، از بازیکنان امیدی که در اردوهای اخیر کنار تیم ملی تمرین کردند هم استفاده کرد.

بیرانوند درون دروازه بود، جلالی، کنعانی‌زادگان، پورعلی ‌گنجی و رضاییان در خط دفاع بازی کردند، چشمی، نورافکن و سرلک در خط میانی و امیری، ترابی و برزگر در خط حمله بودند.

نیکاراگوئه حریف قدری برای تیم ملی نبود و کی‌روش هم روز قبل از بازی گفته بود که این یک بازی تمرینی برای محک زدن بازیکنان حاضر در اردو است. او اصرار داشت که بازیکنانش پرس را از زمین حریف شروع کنند و روی یکی از این صحنه‌ها به گل رسید. امید نورافکن بعد از توپ‌ربایی در نزدیکی نقطه کرنر، توپ را به محوطه جریمه فرستاد و ترابی بعد از دریبل مدافع نیکاراگوئه دروازه را در دقیقه ۱۵ به راحتی باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی در ادامه نیمه اول کنترل بازی را در اختیار داشت، ولی در غیاب مهاجمان اصلی‌اش نتوانست خطرات زیادی روی دروازه تیم میهمان بسازد. نیکاراگوئه هم در این نیمه روی ضد حملات دو بار به دروازه ایران نزدیک شد، ولی مهاجمان این تیم نتوانستند بیرانوند را به دردسر بیندازند.

کی‌روش از دقیقه ۶۰ تعویض‌هایش را شروع کرد و امید ابراهیمی و مهدی هاشمی‌نژاد، بازیکن تیم امید به زمین رفتند. اما ابراهیمی بدشانس بود و دقایقی بعد از ورود به زمین مصدوم شد تا جایش را به شجاع خلیل‌زاده بدهد. آسیب‌دیدگی هافبک با تجربه الوکره خبر بدی برای کی‌روش بود و ممکن است او نتواند تیم ملی را در جام جهانی همراهی کند. کی‌روش پیش از این گفته بود که دستش در خط دفاع و خط میانی خالی است و انتظار می‌رفت ابراهیمی یکی از مهره‌های مهم تیم باشد.

سامان تورانیان و امیرعلی صادقی، دو بازیکن دیگر تیم امید هم از دقیقه ۷۷ به زمین رفتند، ولی نتیجه بازی تغییری نکرد.

آمریکا، ولز و انگلیس، سه هم‌گروه تیم ملی، فهرست نهایی‌شان را در روزهای گذشته اعلام کردند و کی‌روش هم قرار است جمعه نام مسافران قطر را اعلام کند، ولی مصدومیت ابراهیمی می‌تواند برنامه‌های سرمربی تیم ملی را به هم بریزد.

تیم ملی قرار است یکشنبه به دوحه پرواز کند و چهارشنبه با حضور تمام نفراتش بازی تدارکاتی دیگری مقابل تونس پشت درهای بسته خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال