مقام اسرائیلی: حمله به نفتکش در سواحل عمان کار ایران بود

این در حالی است که نور نیوز این حمله را اقدام اسرائیل برای انحراف رسانه‌ای در آستانه جام جهانی قطر دانست

نفتکش که حامل محموله گازوییل بود در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از سواحل عمان هدف اصابت یک پرتابه قرار گرفت‌ـ Twitter/@NavyLookout

یک مقام اسرائیلی به رویترز گفت ایران عامل حمله به نفتکش پاسیفیک زیرکن در سواحل عمان بوده و از همان پهپاد انتحاری شاهد‌ـ۱۳۶ استفاده کرده که در اختیار روسیه نیز قرار داده است.

بنا بر اعلام شرکت کشتیرانی ایسترن پاسیفیک‌ــ که متعلق به ایدان اوفر، میلیاردر اسرائیلی، است‌ــ بدنه نفتکش دچار صدمه جزئی شده است، خدمه آسیب ندیده‌اند و محموله نفتکش نشتی نداشته است.

این در حالی است که نور نیوز در توییتی که به سه زبان فارسی، عربی و عبری منتشر کرده است این حمله را اقدام اسرائیل برای انحراف رسانه‌ای در آستانه جام جهانی قطر دانست و نوشت: «شرارت‌های سابقه‌دار رژیم صهیونیستی در ایام جام جهانی این‌ بار زودتر آغاز شد. رقابت‌های منطقه‌ای و انتقال بحران تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی به خارج، محور عبری‌ـ‌عربی را برای حمله به نفتکش در دریای عمان فعال کرده تا به کمک جوسازی رسانه‌ای، هم‌زمان قطر و ایران را درگیر حاشیه کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز عملیاتی تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) ، که بخشی از نیروی دریایی بریتانیا است، روز چهارشنبه اعلام کرد پس از دریافت گزارش‌ها مبنی بر برخورد پرتابه به نفتکش پاسیفیک زیرکن در آب‌های عمان، این موضوع در دست تحقیق و بررسی است.

بر اساس اعلام شرکت ایسترن پاسیفیک، این نفتکش که حامل محموله گازوییل بود در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از سواحل عمان هدف اصابت یک پرتابه قرار گرفت.

هنوز هیچ‌ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما با توجه به تهدیدهای اخیر جمهوری اسلامی، ایران در مظان اتهام است.

در ژوییه ۲۰۲۱ نیز نفتکش یک شرکت اسرائیلی در سواحل عمان هدف حمله پهپادی قرار گرفت که دو نفر از خدمه کشته شدند. اما ایران هرگونه مسئولیت و دخالت در آن حمله را نیز رد کرد.