نمایش رقت‌انگیز: کرنش ملی‌پوشان مقابل رئیسی

ملی‌پوشان سابق و هواداران فوتبال رفتار بازیکنان تیم ملی در ملاقات با رئیس‌جمهوری را زیر سوال بردند

تصاویری که از ملاقات بازیکنان تیم ملی فوتبال با ابراهیم رئیسی منتشر شده است، با انتقاد‌های زیادی در رسانه‌‌های اجتماعی روبرو شد_ عکس از تسنیم

تصاویری که از ملاقات بازیکنان تیم ملی فوتبال با ابراهیم رئیسی منتشر شده است، با انتقاد‌های زیادی در رسانه‌‌های اجتماعی روبرو شد. ملی‌پوشان پیش از پرواز به قطر برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲، به ملاقات رئیس‌جمهوری رفتند و در تصاویری که منتشر شده است تعدادی از آن‌ها دست به سینه مقابل رئیسی خم شده‌اند. از این جمع، عکس‌های علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس، و روزبه چشمی، هافبک استقلال، فراگیر شده و با انتقادهای تند هواداران این دو تیم مواجه شده است.

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی معتقدند در روزهایی که اعتراض‌های سراسری به اوج رسیده است، بازیکنان تیم ملی باید در کنار مردم می‌ایستادند و از کرنش مقابل رئیسی خودداری می‌کردند. اما نمایشی رقت‌انگیز را از آن‌ها دیدیم.

پیش‌تر، این بحث مطرح بود که بازیکنان تیم ملی در جام جهانی می‌توانند با رفتارها و کنش‌های خود صدای مردم را به گوش جهان برسانند، اما سر فرود آوردن مقابل ابراهیم رئیسی چنین امیدی را بر باد داد. اگرچه همچنان شاید بازیکنانی در تیم ملی باشند که همدل و همراه با مردم در جام جهانی کنش‌هایی نشان دهند که هواداران ایرانی فوتبال را بیش از این از تیمی که عنوان «ملی» را یدک می‌کشد، ناامید نکنند.

البته بسیاری از ورزشکاران کمترشناخته‌شده و زنان ورزشکار که در موقعیت مالی ابرستاره‌ها و سلبریتی‌های ورزشی نیستند، از موقعیت حرفه‌ای خود گذشته‌اند و با جنبش مردم ایران همراهی کرده‌اند تا بدانیم اشتهار ورزشکار در جامعه به مفهوم عشق ورزیدن او به مردم نیست.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، هم انتقاد تندی از ملی‌پوشان داشت و در استوری‌ اینستاگرام نوشت: «برای بازیکنان تیم ملی این بهترین فرصت بود که صدای مردم داغدیده و مظلوم ایران رو به گوش مسئولین برسونن ولی... توی درس معرفت نمیشه بیشتر از صفر به شما داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جواد کاظمیان، ملی‌پوش سابق، هم به کنایه، ملی‌پوشان را «ورزشکاران دلارپرست» نامید و معتقد است که این رفتار آن‌ها برای دریافت پاداش‌‌های دولتی است.
مهرداد پولادی، دیگر ملی‌پوش سابق، واکنش شدیدتری داشت و نوشت: «چقدر تلخ است که هنوز نمی‌دانید شهرت بدون شرافت ارزشی برای مردم شریف ندارد.»

رد دعوت قطر از طرف دایی و نکونام

این اولین بار در سال‌های اخیر است که حضور تیم ملی در جام جهانی به‌دلیل هم‌زمانی با اعتراض‌ها با بی‌توجهی عمومی روبرو شده است و علی دایی و جواد نکونام، دو کاپیتان نامدار و سابق تیم ملی، هم با این جریان همراه شده‌اند.

دایی در اینستاگرامش نوشت که به‌رغم دعوت رسمی مسئولان برگزاری جام جهانی نمی‌خواهد به قطر سفر کند: «با درود به هموطنان عزیز و بزرگوارم، در این روزها که حال دل اکثر ما خوب نیست به دعوت رسمی فیفا و فدراسیون فوتبال قطر برای حضور در جام جهانی به همراه همسر و دخترانم جواب منفی دادم که در کنار شما در میهنم باشم و همدردی خود را با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این روزها از دست داده‌اند اعلام کنم. به امید روزهای روشن برای ایران و ایرانی.»

جواد نکونام هم برای تماشای بازی ایران - انگلیس به قطر دعوت شده بود، ولی از این سفر انصراف داده است.‌ سرمربی فولاد همچنین دعوت شبکه الکاس قطر برای حضور به‌عنوان کارشناس را نپذیرفت.

بیشتر از ورزش