ماموران امنیتی به منزل والدین حسین رونقی یورش بردند

برادر حسین رونقی با انتشار تصویری در توییتر از ملاقات والدین خود با این فعال سیاسی خبر داد و از قول پدرش نوشت کادر بیمارستان برادرش را درمان نکرده‌اند

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بر حسین رونقی، فعال سیاسی و اجتماعی در ایران، و اعضای خانواده‌ او همچنان ادامه دارد.

در آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار، با انتشار توییتی از یورش نیروهای امنیتی به منزل والدین حسین رونقی در شهر ملکان خبر داد. کاظمی در این توییت نوشت «ماموران امنیتی» در حالی به منزل خانواده رونقی «یورش» برده‌اند که حسن رونقی، برادر حسین رونقی، در منزل حضور ندارد «اما ماموران می‌خواهند قفل خودروی او را شکسته و خودرو را با خود ببرند.»

پس از انتشار این خبر، حسن رونقی با انتشار توییتی نوشت در حال حاضر در مکانی امن حضور دارد اما ماموران امنیتی از طریق خواهرش به او اطلاع داده‌اند که باید روز سه‌شنبه خود را به «اطلاعات [شهر] بناب» معرفی کند. 

پس از بازداشت حسین رونقی، حسن رونقی با اطلاع‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی به روشنگری در خصوص وضعیت برادرش پرداخت. او در آخرین توییت خود از ملاقات والدینش با حسین رونقی در بیمارستان خبر داد و تصویری از این ملاقات را نیز منتشر کرد.

در توییت حسن رونقی چنین آمده است:«بنا به گفته پدرم برای حسین هیچگونه درمانی صورت نگرفته است.»

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده، با انتشار توییتی در روز شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱، از قول همسر زندانی‌اش نوشت حسین رونقی ۵۰ روز است در اعتصاب غذای تر به‌سر می‌برد و این امر نگرانی‌هایی جدی در مورد وضعیت سلامتی او به‌وجود آورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال حسین رونقی در روز یکشنبه اعلام کرد از این به بعد اعتصاب غذایش را به‌صورت «خشک» ادامه خواهد داد.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، حسن رونقی، در حساب کاربری توییتر خود نوشت به‌علت وخیم شدن وضعیت سلامتی برادرش، زندان‌بان‌ها او را به بیمارستان دی منتقل کرده‌اند. با این‌وجود، حسن رونقی تاکید کرد ماموران امنیتی کادر درمانی بیمارستان را از بخش مربوطه خارج کرده‌اند و کادر درمانی تایید شده از سوی خودشان را جایگزین آنها کرده‌اند. او در پایان این توییت هشدار داد که جان برادرش در خطر است.

با انتشار این خبر گروهی از مردم نیز، در حمایت از حسین رونقی، خود را به مقابل بیمارستان دی رساندند که ماموران امنیتی و انتظامی وابسته به جمهوری اسلامی تلاش کردند آنها را متفرق کنند و به این منظور حتی مبادرت به شلیک گازاشک‌آور نیز کردند.