حمله سپاه به اقلیم کردستان پس از دیدار فعالان زن ایرانی با مکرون

مقام‌های جمهوری اسلامی از دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه با گروهی از فعالان زن ایرانی خشمگین‌اند

برخی معتقدند یک گروه کرد واسطه دیدار فعالان زن ایرانی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بوده است- @truskesadeghi

 

سپاه پاسداران پس از وقفه‌ای چند هفته‌ای و در پی دیدار گروهی از کنشگران زن ایرانی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، دور جدید حملات موشکی و پهپادی خود به اقلیم کردستان عراق را از سر گرفت.

​​خبرگزاری فارس روز دوشنبه ۲۳ آبان، خبر داد که سپاه پاسداران با موشک و پهپاد به مواضع احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان حمله کرده و بر اساس گزارش‌ها، اردوگاەهای حزب کوملە کردستان ایران در سلیمانیە از جمله اهداف این دور از حملات بوده است. مناطقی در اطراف این مقر هم هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

​​شبکه تلویزیونی روداو در اقلیم کردستان عراق گزارش‌ها درباره این حملات را تایید کرد و سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، از مرگ دست‌کم یک نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر خبر داد.

سایت هەنگاو هم گزارش کرد حملات توپخانه‌ای دوشنبه از شهر‌های پیرانشهر و اشنویه انجام شده است. این سایت اضافه کرد سپاه پاسداران با شش پهپاد انتحاری، چند حزب مقر کومله در شهر سلیمانیه و با چهار موشک، چند مقر حزب دموکرات در شهر کویه را هدف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاه پاسداران در روز‌های نخست اعتراض‌های سراسری در ایران هم چندین نوبت مناطقی در اقلیم کردستان عراق را زیر حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده بود. مقام‌های جمهوری اسلامی مدعی‌اند گروه‌‌های کرد ایرانی ساکن اقلیم کردستان عراق در شکل‌گیری و تداوم اعتراض‌ها در غرب ایران نقش دارند و این حملات پاسخی به اقدام‌های آنان است.

سپاه پاسداران امیدوار بود با یک هفته موشک‌باران اقلیم کردستان عراق، بتواند اعتراض‌ها در مناطق کردنشین ایران و سایر شهر‌ها را سرکوب کند؛ اما با گذشت بیش از هفت هفته، همچنان در تحقق این هدف ناکام مانده است. دور جدید حملات سپاه به اقلیم کردستان تلاش دوباره جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراض‌ها در ایران است که کلیت نظام و ضرورت عبور از آن را دنبال می‌کند.

این حمله پس از آن صورت می‌‌گیرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با گروهی از فعالان زن ایرانی در فرانسه دیدار کرد. مقام‌های جمهوری اسلامی از این دیدار به‌شدت خشمگین‌اند و از طریق برخی حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که این دیدار را گروهی به نام «​​عدالت برای کردستان» ترتیب داده که گروهی «تجزیه‌طلب» است.

این حملات می‌تواند واکنشی به این دیدار و پیام تهدید‌آمیز دیگری از سوی جمهوری اسلامی برای گروه‌های کرد مخالف باشد.