سر تا پا کرم قهوه‌ای؛ بایدها و نبایدها

به جای اینکه از بالا تا پایین یک‌رنگ بپوشید، هر تکه از لباستان را در طیفی از رنگ بژ و قهوه‌ای‌های مختلف انتخاب کنید

شتری به عنوان یک رنگ خنثی وقتی با جین، کرم، سفید یا مشکی هماهنگ شود، عالی است-twitter/Danny Lawson-AFP-instagram/sophielouisesdiary

رنگ کرم قهوه‌ای یا شتری از آن دسته رنگ‌ها است که ناخودآگاه حسی لوکس به ما می‌دهد. شاید چون ایتالیایی‌های ثروتمند و خوش‌لباس را زیاد با این ترکیب رنگ دیده‌ایم. نمادی پررنگ از سبک‌‌های ساده و تا حد ممکن عاری از تزیینات و رنگ (مینیمال) که در نمایش‌های مد میلان پر بودند و شاهدخت ولز آن را بیشتر از قبل مقابل چشم ما قرار داد.

با همه این احوالات، سرتاپا شتری‌رنگ یا قهوه‌ای پوشیدن کار چندان ساده‌ای نیست و در حالی که برای برخی از زنان یکی از اصلی‌ترین رنگ‌هایی است که زمستان را با آن سر می‌کنند، برای برخی دیگر ترسناک به نظر می‌آید.

یکی از کسانی که در هماهنگی مد سرتاپا شتری‌رنگ موفق ظاهر شده، کیت میدلتون است؛ البته او چه زمان در انتخاب لباس‌هایش ناموفق بوده است؟

چندی پیش کیت در حالی در انظار عمومی ظاهر شد که یک پیراهن میدی بافتنی یقه اسکی را با یک کمربند قهوه‌ای روشن و کیف کوچکی از دی ملیر- که رنگ آن بسیار به کمربندش نزدیک بود- هماهنگ کرد. ظاهر او را پالتویی همرنگ با پیراهنش از مکس اند کو (Max&Co) و کفش‌هایی پاشنه‌دار همرنگ با کیفش از رالف لورن، تکمیل کرده بود.

مطلقا همه‌چیز، از زیورآلات و وسایل جانبی گرفته تا جوراب‌شلواری او شتری نسبتا پررنگ بودند و این چیزی نیست که بشود به همه توصیه کرد. شتری به عنوان یک رنگ خنثی وقتی با جین، کرم، سفید یا مشکی هماهنگ شود، عالی است. اما اگر سرتا پا آن رنگی بپوشید، ممکن است یا شبیه تافی‌ شوید یا شکل آن دسته از چهره‌های اینستاگرامی مشهور آمریکایی که در برگریزان پاییز عکاسی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس چرا لباس کیت این‌قدر زیبا به نظر می‌رسد؟ یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که رنگ‌های کرم‌قهوه‌ای به پوست‌های سبزه و زیتونی می‌آیند. دلیل دیگر قدوقامت کیت و برش جذاب کت و پیراهنش است و البته تا حدی به این دلیل که او- مثل یک ملکه- باید دقیقا همین‌قدر درخشان باشد.

اگر تا اینجای مطلب وسوسه شده‌اید این سبک لباس پوشیدن را امتحان کنید، به این نکات توجه کنید:

اقلام متفاوتی را انتخاب کنید

به جای اینکه از بالا تا پایین یک‌رنگ بپوشید، هر تکه از لباستان را در طیفی از رنگ بژ و قهوه‌ای‌های مختلف انتخاب کنید. مثلا یک شلوار قهوه‌ای تیره‌تر با ژاکت روشن‌تر و کت شتری را امتحان کنید. در صورت امکان رنگ‌های روشن‌تر را در قسمت‌هایی که می‌خواهید تاکید بیشتری داشته باشید، بپوشید.

سایه‌ها را در نظر بگیرید

سعی کنید سایه‌های تیره‌تر یا کرمی‌تر را هرچه بیشتر نزدیک صورتتان بپوشید؛ زیرا می‌توانند از هر رنگ بژی جذاب‌تر باشند.

جوراب شلواری رنگ پا نپوشید

جوراب رنگ پا یا کرم نپوشید (مگر اینکه یکی از اعضای خانواده سلطنتی باشید!)

بی‌خیال رنگی‌های شلوغ شوید

لباس‌های شتری‌رنگ را با طرح‌های شلوغ یا چیزهای خیلی روشن نپوشید و یادتان باشد این رنگ وقتی با مشکی هماهنگ می‌شود، مدرن‌تر از هماهنگی با سرمه‌ای خواهد بود.

از بافت‌های متضاد استفاده کنید

یک‌رنگ شدن از سر تا پا را با بافت‌های متضاد ظریف از بین ببرید. مثلا یک کت پشمالو با ژاکت آجدار و تزیینات جانبی چرم براق.

تزیینات جانبی، کفش و جواهرات

لباس‌های شتری‌رنگ را با کفش‌های رنگ بدن، قهوه‌ای، مشکی و حتی شرابی هماهنگ کنید و در میان جواهرات، از طلا استفاده کنید.

هلویی آرایش کنید

شب‌ها آرایش هلویی یا حتی رژ لب قرمز را فراموش نکنید.

بیشتر از مُد و زیبایی