حمله اسرائیل به پایگاه هوایی در سوریه؛ دو نظامی سوری کشته شدند

منابع منطقه‌ای و اطلاعاتی می‌گویند که اسرائیل در ماه‌های اخیر حملات خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه تشدید کرده است

اسرائیل از سال‌ها پیش حملاتی را در سوریه علیه نیروهای تحت حمایت ایران که بیش از یک دهه است در سوریه مستقرند، انجام داده و اخیرا این حملات را تشدید کرده است- JACK GUEZ / AFP

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، موشک‌های اسرائیلی روز یکشنبه، ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان)، یک پایگاه هوایی بزرگ را در استان حمص سوریه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دو نظامی سوری کشته، و سه نفر دیگر مجروح شدند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی نوشت که اخیرا نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از پایگاه هوایی الشعیرات استفاده کرده است. 

رسانه دولتی سوریه ویدیوی کوتاهی از این حمله هوایی منتشر کرد و بدون ذکر جزئیات، اعلام کرد که این حمله خسارات مادی در پی داشته است.

یک منبع نظامی بدون ذکر نام به رویترز گفت این حمله یکی از باندهای یک پایگاه هوایی را در جنوب شرقی شهر حمص هدف قرار داد. این منبع گفت که ارتش روسیه در سه سال گذشته باند و تاسیسات زیرزمینی، از جمله پناهگاه‌های هواپیماها، را در الشعیرات توسعه داده است.

منابع امنیتی می‌گویند روسیه، که حضور نظامی عمده‌ای در سوریه دارد، نیروهایی را در نزدیکی پایگاه هوایی الشعیرات مستقر کرده است و از این پایگاه استفاده می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی درباره این حمله گفت که در مورد گزارش‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کند.

منابع منطقه‌ای و اطلاعاتی می‌گویند اسرائیل در ماه‌های اخیر حملات خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه تشدید کرده است تا استفاده روزافزون نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی را از خطوط تدارکات هوایی برای ارسال تسلیحات به متحدان این کشور در سوریه و لبنان، از جمله حزب‌الله لبنان، مختل کند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا که رخدادهای سوریه را تحت نظارت دارد، می‌گوید در حمله روز یکشنبه، یک انبار متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران و حزب‌الله لبنان در پایگاه هوایی الشعیرات منهدم شد.

منابع نظامی مخالفان دولت سوریه می‌گویند شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی دربخش‌های وسیعی از استان حمص حضور دارند.

حکومت ایران که هزاران شبه‌نظامی شیعه خود را برای کمک به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، و برای پیروزی در نبرد علیه شورشیان به کار گرفته است، مدعی است که حضور نظامی‌اش در سوریه، به تعداد محدودی از مشاوران خلاصه می‌شود.

اسرائیل از سال‌ها پیش حملاتی را در سوریه علیه نیروهای تحت حمایت حکومت ایران که بیش از یک دهه است در سوریه مستقرند، انجام داده و اخیرا این حملات را تشدید کرده است.

بیشتر از جهان