عربستان سعودی سال آینده میزبان هفته آب‌وهوایی خاورمیانه و شمال آفریقا است

نشست منطقه‌ای سال آینده در عربستان سعودی، در چهارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود

در ادامه تلاش‌های دولت عربستان سعودی برای پیشبرد طرح‌‌ها و برنامه‌های محیط‌زیستی و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی سعودی روز شنبه اعلام کرد این کشور میزبان هفته آب‌و‌هوای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان‌ماه) در گزارشی به‌نقل از وزیر انرژی عربستان سعودی نوشت: ریاض در هماهنگی با دبیرخانه کنوانسیون سازمان ملل درباره چارچوب تغییر اقلیم، میزبان این نشست منطقه‌ای است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در جریان یک نشست در «رویداد ابتکار سبز سعودی» که در حاشیه کنفرانس آب‌و‌هوایی «کاپ ۲۷» در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد گفت: ریاض در حال کار برای ایجاد یک مرکز منطقه‌ای با هدف کاهش انتشار کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای است.

عربستان سعودی وعده داده است که با اجرای شماری از طرح‌های بزرگ محیط‌زیستی، تولید گازهای گلخانه‌ای‌ را تا سال ۲۰۶۰ به صفر برساند.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد کشور متبوعش در حال حاضر ۱۳ پروژه تازه در پیوند با انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستورکار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشست منطقه‌ای سال آینده در عربستان سعودی، در چهارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود. این معاهده بین‌المللی سازمان ملل تاکنون به‌امضای ۱۶۵ کشور جهان رسیده است و هدف محوری آن کاهش گازهای گلخانه‌ای با هدف کاهش سرعت گرمایش زمین است.

گازهای گلخانه‌ای، از جمله کربن، از علل اساسی گرمایش زمین و به‌دنبال آن تغییرات اقلیمی به‌شمار می‌روند.

به‌باور کارشناسان محیط‌زیستی، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، در زمره مناطقی است که بیشتر از متوسط سایر مناطق جهان، تحت تاثیر پیامدهای گرمایش زمین و تغییرات آب‌وهوایی قرار دارند.

رایزنی میان کشورهای این منطقه، پیشبرد برنامه‌های مشترک و بودجه‌گذاری مناسب، می‌تواند از دامنه پیامدهای تغییرات اقلیمی در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بکاهد.

بیشتر از جهان