پلیس نیویورک نتوانسته میزان جرم و جنایت در مترو را کاهش دهد

۱۲۰۰ افسر پلیس نیویورک در هفته های اخیر به سیستم مترو اضافه شده‌اند و توجه مسافران هم به حضور آنها جلب شده است

میزان جرم در متروی نیویورک به بالاترین حد طی چند دهه گذشته رسیده است - AFP

مقامات شهر نیویورک استراتژی جدیدی برای ایجاد احساس امنیت بیشتر در مترو به مسافران ارائه کرده‌اند. در این طرح در ایستگاه‌های خاصی به شهروندان اعلام می‌شود که پلیس در آنجا مستقر است و می‌توانند به آنها مراجعه و جرمی را گزارش کنند.

اداره پلیس نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرده است حضور بیشتر نیروهای پلیس و سایر تغییرات برای رسیدگی به جرایم، باعث شده مسافران ببینند که پلیس همه جا حاضر است و بیشتر احساس امنیت کنند.

به گزارش بلومبرگ، این اقدام بخشی از برنامه مقامات نیورک برای افزایش امنیت شهروندان در مترو است که در اواخر اکتبر آن را مطرح کردند. اما شواهد نشان می‌دهند این تاکتیک‌ها برای کاهش جرم و جنایت مفید نبوده‌اند. تا کنون، افزایش حضور پلیس تنها منجر به دستگیری بیشتر برای جرایم سطح پایین مانند کرایه ندادن، به ویژه در میان رنگین‌پوستان شده است.

بر اساس گزارش بخش خدمات عدالت جنایی ایالت نیویورک، رنگین پوستان نیویورک تقریبا ۹۰ درصد از دستگیری‌های جرم‌های سطح  پایین را از ژانویه تا ژوئن، تشکیل داده‌اند.

ایلینا مندز پناته، مدیر برنامه انجمن‌های متحد برای اصلاح پلیس، گفت: «افزایش نیروهای پلیس در مترو منجر به افزایش امنیت نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه فوریه، شهردار نیویورک، اریک آدامز و کتی هوکول، فرماندار نیویورک، وعده دادند که نرخ جرم و جنایت را که بعد از پایان همه‌گیری و بازگشت مسافران به سیستم حمل‌ونقل افزایش یافته، کنترل خواهند کرد و امنیت مترو را افزایش خواهند داد. اما این تلاش‌ها مانع از افزایش جرم و جنایت نشده و قتل‌ها و تجاوزها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و هنوز چاقو‌کشی‌های مرگبار و سایر حوادثی که نیویورکی‌ها را می‌ترساند، اتفاق می‌افتد.  

این وضعیت باعث تداوم حملات سیاسی علیه هوکول در آستانه انتخابات فرمانداری ۸ نوامبر شده که در هفته‌های اخیر هم شدت گرفته است. فرماندار دموکرات نیویوک حالا باید با نامزد جمهوری‌خواهی رقابت کند که شعار اصلی او کاهش جرم و جنایت در ایالت نیویورک است.

جانو لیبر، رئیس امنیت متروی نیویورک، در مصاحبه‌ای در روز جمعه، چهار نوامبر به فاکس گفت: «۱۲۰۰ افسر پلیس نیویورک در هفته های اخیر به سیستم مترو اضافه شده‌اند و توجه مسافران هم به حضور آنها جلب شده است. ما هر کاری را که برای بازگرداندن احساس امنیت در مترو لازم باشد، انجام خواهیم داد.»

میزان جرم در متروی نیویورک به بالاترین حد طی چند دهه گذشته رسیده، مجموع جرم‌های بزرگ نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته ، اگرچه هنوز اندکی کم‌تر از میزان آن در قبل از همه‌گیری کرونا است.

بیشتر از جهان