افزایش چندبرابری جرم و جنایت در محله‌های منهتن نیویورک

جنایات سنگینی در محله‌های منهتن در حال رخ دادن است

افزایش بزه و تبهکاری در منهتن، ساکنان این مناطق و صاحبان مشاغل را به ستوه آورده است - Twitter/nypost

این محله‌ها نفرین‌شده‌اند. افزایش جرم و جنایت در «وست‌ویلج» و «ایست‌ویلج»، منهتن نیویورک را که زمانی قطب فرهنگی و هنری محسوب می‌شد، به جولانگاه جانیان و سارقان تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش ارائه شده در نشریه اینترنتی نیویورک‌پست، آمار دزدی و شرارت در این محله‌های منهتن روندی افزایشی داشته است: در منطقه ششم از وست‌ویلج، جرم و جنایت در مقایسه با آمار هرساله تا سال ۲۰۲۱، افزایش ۸۴ درصدی داشته و این بیشترین میزان افزایش بزهکاری در ۲۲ حوزه منهتن، با تقریبا دوبرابر جهش بوده است.

طبق اطلاعات اداره پلیس نیویورک، منطقه نهم نیز که در ایست‌ویلج منهتن واقع شده است، شاهد افزایش سرقت اموال و حملات خشونت‌آمیز بوده است. در این منطقه نرخ جرم و جنایت در مقایسه با همین دوره زمانی در سال ۲۰۲۱، ۵۴ درصد افزایش داشته است.

گرینیچ ویلج:

- سرقت‌های بزرگ از ۱۴۷ مورد درسال ۲۰۲۱ به ۳۰۸ مورد رسیده و بیش از دوبرابر شده است

- سرقت از منازل با افزایش ۷۰ درصدی، از ۵۹ مورد به ۱۰۰ مورد رسیده است

- زورگیری از ۴۷ مورد به ۶۹ مورد افزایش داشته و ۴۷ درصد بیشتر شده است

- سرقت خودرو از سه مورد به ۱۲ مورد فزونی یافته است

حملات جنایی و ضرب‌وجرح از ۳۲ مورد به ۴۱ مورد افزایش یافته است

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش جرم و جنایت در وست‌ویلج و ایست‌ویلج منهتن نیویورک با سرعت باورنکردنی، و انبوه دزدان از دسته‌های مختلف مردم، از جمله ولگردها، چاقوکشان، و حتی خانواده‌ها، ساکنان این مناطق و صاحبان مشاغل را به ستوه آورده است.

سارا مورالس، از اغذیه‌فروشان بازار چهارم غربی، معتقد است که از زمان افتتاح فروشگاهش مدام با جنس‌دزدان (shoplifters) سروکار داشته است: یک‌بار خانمی همین‌طور که در مغازه قدم می‌زد، «انگار که این‌جا خانه خودش باشد، آبنبات‌ها و نوشیدنی‌ها را برمی‌داشت و می‌گذاشت توی کیف‌اش. وقتی هم خواستیم او را متوقف کنیم، یک چکش از جیبش درآورد و سعی کرد به همکارم آسیب برساند.»

یکی از سخنگویان پلیس نیویورک اعلام کرده است که افسران هماهنگی منطقه‌ای و امنیت عمومی ناحیه ششم، دیگر بیشتر تمرکز خودشان را بر پاسداری از موسسات تجاری و فروشگاه‌های خرده‌فروشی گذاشته‌اند.

برخی از جرم‌هایی را که رخ داده است، مجرمانی انجام داده‌اند که پیش‌تر نیز به دلایل مشابه دستگیر شده بوده‌اند، و به ادعای گریفین کلی، گزارش‌نویس نشریه اینترنتی نیویورک‌پست، نتیجه اجرای قوانین اصلاح وثیقه است که با نرمش آلوین براگ، دادستان منهتن، در مورد سیاست‌های برخورد با بزه و راهبردهای دستگیری و رهاسازی تبهکاران، تشدید می‌شود.

بیشتر از زندگی