وزرای دفاع اسرائيل و آمریکا درباره تهدیدهای ایران گفت‌وگو کردند

دو طرف درباره ضرورت برخورد با اقدامات تجاوزگرانه حکومت ایران توافق داشتند

به‌دنبال نگرانی‌ها از احتمال اقدامات نظامی حکومت ایران در منطقه، وزیران دفاع اسرائیل و آمریکا روز چهارشنبه درباره سیاست جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و نقش ایران درگیری‌های اوکراین گفت‌وگو کردند.

روزنامه اورشلیم‌پست بامداد روز پنجشنبه سوم نوامبر (۱۲ آبان‌ماه) در گزارشی نوشت: بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با لوید آستین، همتای آمریکایی خود، درباره «حملات تروریستی اخیر در کرانه غربی»، «اقدام‌های شرورانه حکومت ایران در خاورمیانه» و نیز مسئله استفاده نیروهای نظامی روسیه از پهپادهای تهاجمی ساخت حکومت ایران در جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند.

اوکراین بارها از اسرائيل خواسته‌ است تا سامانه‌های دفاع هوایی در اختیار این کشور قرار دهد. تل‌‌‌آویو تاکنون به درخواست اوکراینی‌ها جواب مثبت نداده است. به‌گفته برخی ناظران، در اسرائیل نگرانی‌هایی از واکنش‌های احتمالی کرملین نسبت به همکاری‌های نظامی این کشور با اوکراین وجود دارد.

گفت‌وگوی روز چهارشنبه وزرای دفاع اسرائيل و آمریکا تنها یک روز بعد از آن انجام شد که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به‌نقل از مقام‌های آمریکایی و سعودی نوشت، حکومت ایران ممکن است حمله‌های قریب‌الوقوعی در عربستان سعودی و عراق انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه محتوای گزارش اخیر وال‌استریت‌ژورنال را رد کرد و آن را «خبرسازی مغرضانه» توصیف کرد.

در اختیار قرار دادن سامانه دفاع هوایی آرو۳ (پیکان ۳) به آلمان نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که در گفت‌وگوی روز چهارشنبه وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا مطرح شد.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز در گزارشی به‌نقل از بیانیه دفتر وزیر دفاع این کشور نوشت: دو طرف درباره ضرورت برخورد با اقدامات تجاوزگرانه حکومت ایران توافق داشتند.

گفت‌وگوی روز چهارشنبه بنی گانتز، ممکن است آخرین گفت‌وگو او با وزیر دفاع آمریکا، در مقام وزیر دفاع اسرائیل باشد. با قطعی شدن نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل، به احتمال زیاد «حزب وحدت ملی» بنی گانتز به صف اپوزیسیون دولت بنیامین نتانیاهو می‌پیوندد.

بیشتر از جهان