بی‌اعتنایی دانشجویان به تهدید‌ فرمانده سپاه؛ ادامه تحصن در دانشگاه‌ها

دانشجویان با خودداری از شرکت در کلاس‌ها، دست به تحصن و تجمع زدند و شعار‌های اعتراضی سر دادند

ممنوعیت ورود گروهی از دانشجویان معترض به دانشگاه‌ها، موج تازه‌ای از محکومیت‌ها و واکنش‌های اعتراضی را در ایران در پی داشته است.

روز دوشنبه، ۹ آبان (۳۱ اکتبر)، فیلم‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی از اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تهران، الزهرا، علم و فرهنگ، صنعتی امیرکبیر، بهشتی، و برخی واحد‌های دانشگاه‌های آزاد منتشر شد.

دانشجویان با خودداری از شرکت در کلاس‌ها، دست به تحصن و تجمع زدند و شعار‌های اعتراضی سر دادند.

دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به منع ورود تعدادی از دانشجویان به دانشگاه، دست به تحصن زدند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز با انتشار بیانیه‌ای، برخورد «وحشیانه حراست حقیر دانشگاه» با تجمع دانشجویان را محکوم، و به مجازی شدن کلاس‌‌‌های درس اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه از استادان دانشگاه خواسته شده است که با اعتصاب‌ و تحصن‌ دانشجویان همراه شوند.

دانشجویان دانشکده معدن دانشگاه تهران هم با صدور بیانیه‌ای، برخورد‌ها با دانشجویان و بازداشت‌ دانشجویان معترض را محکوم، و اعلام کرده‌‌اند که تا زمان آزادی دوستان خود، از شرکت در کلاس‌های درس خودداری خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات نیز بیانیه‌ مشابهی صادر کرده‌اند که در آن سرکوب اعتراض‌ها محکوم، و از ادامه تحصن دانشگاهیان خبر داده شده است.

دانشگاه‌های آزاد شهر‌های شیراز، سنندج، و گیلان نیز همسو با دیگر دانشگاهیان، روز دوشنبه، ۹ آبان، به برگزاری تحصن‌های اعتراضی اقدام کردند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مدنی آذربایجان در تبریز در واکنش به بازداشت آرمیتا پاویر، دانشجوی این دانشگاه، نیز از دیگر حرکت‌های اعتراضی دانشگاهیان بود.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود نیز از دیگر معترضان دانشگاهی بودند که با برگزاری تجمعی اعتراضی، شعار‌ «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد» سر دادند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه سوره نیز با انتشار بیانیه‌ای، «سرکوب فراگیر دانشجویان» را محکوم کرده و و نوشته‌اند که «دادخواه دانشجویان و هنرمندان و همه‌ انسان‌‌های آزاده»‌اند.

کانال خبری شورای صنفی دانشجویان کشور هم تصویر نامه‌ استعفای علیرضا جعفری، معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی بوشهر، را منتشر کرده است که در آن، علت این کناره‌گیری، «ناتوانی در انجام وظایف در قبال دانشجویان» اعلام شده است.

برخی مقام‌های دانشگاهی، از جمله مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی، نیز در واکنش به ادامه این اعتراض‌ها، پیامک‌های «تهدید‌آمیز» برای دانشجویان مبنی بر اخراج آن‌ها از خوابگاه و دانشگاه ارسال کرده‌اند.

اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها و برخی شهر‌های ایران در شرایطی ادامه دارد که حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، به معترضان هشدار داده بود که به تجمعات خود پایان دهند و در خیابان‌ها حاضر نشوند.