تابلوی تولوز لوترک در موزه برلین با خون مصنوعی هدف حمله قرار گرفت

این قطعه هنری با شیشه حفاظتی پوشیده شده بود و آسیب احتمالی وارده به آن در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری آلمان، هرمان پارزینگر، رئیس بنیاد میراث فرهنگی پروس که بر موزه نظارت دارد، روز یکشنبه گفت که «از این حمله بی‌معنی به هنر وحشت زده شده است»- John MACDOUGALL / AFP

نقاشی هانری دو تولوز لوترک، هنرمند مشهور فرانسوی قرن نوزدهم، در یک موزه برلین با کیسه‌های حاوی خون مصنوعی هدف حمله قرار گرفت. مقام‌های مسئول روز دوشنبه، ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، گفتند اين اقدام يادآور اعتراضات اخير فعالان تغییرات آب‌و‌هوایی است؛ هرچند ارتباط آشکاری بين آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش اسوشیتدپرس، فردی روز یکشنبه، ۳۰ اکتبر (۸ آبان)، یک کیسه حاوی مایعی قرمز را به سمت نقاشی «دلقک» در «گالری ملی آلت» پرتاب کرد و سپس یکی از دست‌های رنگ‌شده خود را به دیوار چسباند. این قطعه هنری با شیشه حفاظتی پوشیده شده بود و آسیب احتمالی وارده به آن در دست بررسی است.

پلیس آلمان این فرد را بازداشت کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری آلمان، هرمان پارزینگر، رئیس بنیاد میراث فرهنگی پروس که بر موزه نظارت دارد، روز یکشنبه گفت که «از این حمله بی‌معنی به هنر وحشت زده شده است».

پارزینگر گفت، به نظر می‌رسد آسیب جدی به خود نقاشی وارد نشده است، اما چسب و رنگ را باید از دیوار پارچه‌ای اتاق پاک کرد.

این حادثه در پی یک رشته تظاهرات گروه موسوم به «قیام نسل گذشته» رخ داد. اقدامات این گروه در ماه‌های اخیر شامل مسدود کردن خیابان‌ها و پرتاب سیب‌زمینی خردشده به سمت یک نقاشی کلود مونه در موزه‌ای در پوتسدام، شهری در نزدیکی برلین، بوده است.

روز يکشنبه دو فعال محيط زيست برای اعتراض به آنچه به گفته آن‌ها رسيدگی نکردن درست دولت آلمان به تهديد تغييرات آب‌و‌هوايی بود، کوشیدند با حضور فیزیکی خود، مانع نمایش واقعیت مجازی در مورد گونه‌ای از یک دايناسور در موزه تاريخ طبيعی برلين شوند.

 این شیوه از فعالیت‌ و اعتراضات فعالان تغییرات آب‌و‌هوایی، با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است.

بیشتر از جهان