ناسا برای هالووین امسال چه برنامه‌ای دارد؟

حکاکی سیارات شبیه به زمین روی کدو تنبل کمی ایمن‌تر است

الگوهای برش‌زنی کدو تنبل، تنها کار ترسناک با موضوع فضا نیست که سازمان فضایی در اکتبر امسال انجام می‌دهد - nasa

طرفداران ژانر مشاپ (در‌هم برهم) می‌توانند با استفاده از شابلون‌های جدید کنده‌کاری [برش‌زنی] کدو تنبل به شکل تلسکوپ فضایی جیمز وب، به ایام وحشت‌آور هالووین خود کمی [چاشنی] رازآلود کیهانی اضافه کنند.

این سه شابلون که همراه با دستورالعمل‌های موجود در تارنمای سازمان فضایی کانادا به صورت رایگان ارائه می‌شوند، برای افرادی که به یاد تلسکوپ فضایی جدید پیشگام [یعنی جیمز وب] در پی حکاکی روی کدو تنبل‌شان‌اند، [طریق ساخت با] سه سطح دشواری ارائه می‌کنند.

هالووین نزدیک است! آیا می‌خواهید ریزه‌کاری‌ و جزئیاتی از فضا به تزیینات هالوین خود اضافه کنید؟

شابلون‌های حکاکی [و برش‌زنی] کدو تنبل رایگان تلسکوپ [جیمز] وب ما را دانلود کنید:

— سازمان فضایی کانادا (@csa_asc) ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

ساده‌ترین شابلون، راهنمای ایجاد یک طرح کلی از خود تلسکوپ [جیمز] وب با سپر خورشیدی الماس-شکل و آینه اصلی بزرگ آن ارائه می‌دهد. شابلون‌هایی که به تدریج دشوارتر می‌شوند، آینه اصلی چند تکه شش ضلعی معروف [تلسکوپ جیمز] وب را بازسازی می‌کنند و سومین و سخت‌ترین شابلون که یک تار عنکبوت را به طرح کلی آینه [تلسکوپ جیمز] وب اضافه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آینه واقعی تلسکوپ وب، بیش از ۲۱ پا (شش و نیم متر) عرض دارد و از ۱۸ بخش طلایی بریلیومی تشکیل شده است و می‌تواند تعداد زیادی کدو تنبل را در خود جای دهد. این بزرگ‌ترین آینه‌ای است که تاکنون سوار بر یک تلسکوپ فضایی پرواز کرده است و آینه اصلی تلسکوپ فضایی هابل با قطر ۷.۸ پا (۲.۳ متر) پیش آن کوچک جلوه می‌کند.

تلسکوپ وب، پروژه‌ ناسا، سازمان فضایی اروپا و سازمان فضایی کانادا، در روز کریسمس سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد و نخستین تصاویرعمومی خود را در روز ۶ ژوئیه [به زمین] فرستاد. [تصاویری] که شامل عکس‌های خیره‌کننده از کهکشان‌های دوردست و سحابی‌های درخشان بود. این تلسکوپ به سراغ برخی از قدیمی‌ترین ستارگانی که تاکنون رصد شده‌اند، [به دنبال] هاله درخشان سیاره نپتون، سیاره‌های فراخورشیدی پیرامون سایر خورشیدها و تصویر جدیدی از ستون‌های آفرینش، [یعنی] بخش خیره‌کننده سحابی عقاب رفت. [تصویر ستون‌های آفرینش] را برای نخستین بار، هابل در سال ۱۹۹۵ به تصویر کشید. 

الگوهای برش‌زنی کدو تنبل، تنها کار ترسناک با موضوع فضا نیست که سازمان فضایی در اکتبر امسال انجام می‌دهد.

ناسا نیز وارد عمل شده است و نام حساب سیارات فراخورشیدی خود را در تارنمای رسانه اجتماعی توییتر به «سیارات فراخورشیدی جادوگری» تغییر داده و [تصاویر] هنری از اشباح و ارواح را به ضمیمه توصیف سیارات بسیار عجیب به اشتراک گذاشته است. [همچنین آن دسته از] ویژگی‌های گیتی که ممکن است به خوبی [محل رخداد] یک داستان ترسناک باشند [را هم به این مجموعه ضمیمه کرده است.] 

سیارات فراخورشیدی از جمله «اچ‌دی ۱۸۹۷۳۳بی»، یک غول گازی آبی‌رنگ با بادهایی با سرعت ۵۴۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۹ هزار کیلومتر بر ساعت) است که به ابرهایی از خرده شیشه می‌وزد.

حکاکی سیارات شبیه به زمین روی کدو تنبل کمی ایمن‌تر است، اما سازمان فضایی کانادا توصیه می‌کند حین استفاده از چاقوی تیز برای تراشیدن کدو احتیاط کنید.

© The Independent

بیشتر از جهان