هالووین در ایران: یک شادمانی ممنوعه دیگر

در این ایام تور‌های مسافرتی ویژه هالووین هم از سوی چند آژانس مسافرتی تبلیغ می‌شود

در روز‌های منتهی به ۹ آبان امسال، بازار خرید و فروش لوازم و تزیینات هالووین در ایران داغ شد- عکس از ایلنا

امروز یکشنبه، روز «هالووین» یا جشن مردگان است؛ جشنی همزمان با موسم برداشت خرمن که از آمریکا شروع شد و به کشورهای دیگر هم راه یافت.

چند سالی است که هالووین هم مانند روز ولنتاین و جشن کریسمس، به شادمانی‌های ممنوعه در ایران افزوده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز‌های منتهی به ۹ آبان امسال، بازار خرید و فروش لوازم و تزیینات هالووین در ایران داغ شد.

این بازار از ایده برای تهیه لباس شخصیت‌های کارتونی وروش‌های تزیین غذا با تم ترسناک و ساخت شابلون کدوتنبل در فضای مجازی شروع شده و تا فروش لباس‌ها و لوازم تزیینی، تهیه کیک‌ها و شیرینی‌های مخصوص در قنادی‌ها، عکاسی از این مراسم توسط آتلیه‌ها، و گریم‌های ترسناک یا گریم‌های مشابه چهره‌های معروف هالیوود در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه ادامه یافته است.

به گزارش ایلنا، در این ایام تور‌های مسافرتی ویژه هالووین هم از سوی چند آژانس مسافرتی تبلیغ می‌شود. بنا به این گزارش، فروشگاه‌ها و مراکز فروش انگشت‌شماری لوازم و تجهیزات هالووین را به صورت حضوری می‌فروشند، و فروش حضوری در بسیاری از موارد به صورت پنهانی است و فروشندگان دلیل آن را برخورد اماکن و تخلف صنفی عنوان می‌کنند.

ایلنا در این باره نوشته است که (مردم) «دلایل مختلفی را برای گرایش و استقبال از برخی رسومات بیگانه عنوان می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها خلاء تفریح و شادی در جامعه و بحران جدی در زمینه تخلیه انرژی، به‌خصوص در جوانان است.»

بیشتر از زندگی