نوشتن در توییتر از اساسی‌ترین نیازهای ترامپ است

کلین کانوی:«ترامپ همان‌قدر به توییتر نیازمند است که ما به غذا»

دونالد ترامپ و کلین کانوی
SAUL LOEB/AFP/GETTY

کلین کانوی مشاور دونالد ترامپ در کاخ سفید در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته است که دونالد ترامپ «همان طور که ما به غذا احساس نیاز می‌کنیم به پیام گذاشتن در توییتر نیاز دارد».

خانم کانوی به این روزنامه گفت توییتر این قابلیت را به رییس جمهور می‌دهد که به«مردم عادی» دسترسی یابد و مظهر« مردمی شدن اطلاعات است.....چون همه به طور هم‌زمان صدای گذاشته شدن مطلب را می‌شنوند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجله تایمز هم که به کرات در بستر توییتر آماج خشم آقای ترامپ بوده است تحلیلی از کارنامه وی در این رسانه‌ اجتماعی از هنگام به قدرت رسیدن انجام داده است. طبق این تحلیل بیش از نیمی از ۱۱۳۹۰ پیامی که رییس جمهور در توییتر ارسال کرده است حمله به دشمنان سیاسی و «رسانه‌های منتشرکننده اخبار قلابی» بوده است.

طبق گزارش تایمز، رییس جمهور در ۵۸۸۹ پیام خود به ۶۳۰ فرد مجزا حمله کرده است. از نانسی  پلوسی رییس مجلس نمایندگان و آدام شیف رییس کارگروه اطلاعات مجلس نمایندگان( سردمدار تلاش برای به استیضاح کشاندن ترامپ بابت تماس «بده‌بستانی» با اکراین )گرفته تا افراد مشهوری مثل مریل استریپ، بت میدلر و اسپایک لی.

در گزارش تایمز همچنین آمده است که رییس جمهور آمریکا حداقل ۱۷۱۰ پیام حاوی نظریه‌های توطئه، ۸۵۱ پیام حاوی حمله به گروه‌های اقلیت، ۷۵۸ پیام حاوی تبلیغ فاکس‌نیوز، ۲۵۶ پیام حاوی حمله به هیلاری کلینتون، ۲۳۳ پیام حاوی انتقاد از متحدان آمریکا، ۱۳۲ پیام حاوی ستایش از خودکامگان، ۹۵ پیام حاوی تبلیغ کسب‌وکار سازمان ترامپ و ۴۰ پیام حاوی ابراز نگرانی ساختگی در مورد دست بردن در رای‌ها و نظام انتخاباتی «تقلب‌آمیز» آمریکا(به‌رغم برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به لطف همین نظام انتخاباتی) در توییتر منتشر کرد.

همچنین در این گزارش آمده با توجه به آن که تحقیق در مورد بده‌بستان دولت با اکراین اوج گرفته در حال حاضر میزان پیام‌های توییتری آقای ترامپ نسبت به سال ۲۰۱۷ سه برابر شده است. همچنین طبق این گزارش در روزهای آغازین ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۷ کاخ سفید در نظر داشت پیام‌های وی در توییتر را با ۱۵ دقیقه تأخیر ارسال کند.

به این ترتیب رییس جمهور امکان تجدیدنظر و بازنویسی پیام‌های مخاطره‌آمیزتر را داشت اما خودش با این نظر مخالفت کرد زیرا معتقد بود که اثرگذاری پیام‌های‌اش را کاهش می‌دهد.

ظاهراً این دید رییس جمهور در نخستین دوره ریاست جمهوری‌اش عوض نشده است.

رییس جمهور آمریکا در نشست رسانه اجتماعی که در ماه ژوییه در کاخ سفید برگزار شد و در آن شخصیت‌های دست راستی مثل «چارلی کرک»، «الماس و ابریشم» و «کارپه دونکتوم» نیز حضور داشتند توییتر را ابزار مهمی خواند که به وی امکان داد در موضوعات خبری روز اثر بگذارد. او با صراحت شگفت‌آوری گفت: ضربه‌ای می‌زنم. تترق. در عرض دو ثانیه خبر فوری درست می‌کنیم.

خود خانم کانولی هم هفته قبل به خاطر مشاجره با کیتلین ییلک خبرنگار واشنگتن اگزمینر خبرساز شد. این خبرنگار صدا و متن مکالمه‌ای را منتشر کرد که در آن ظاهراً این دستیار ارشد ترامپ وی را بابت پرسیدن در مورد همسرش جرج کانوی تهدید کرده است. جرج کانوی وکیلی در واشنگتن دی‌سی و از منتقدان آقای ترامپ است که به تازگی با نوشتن مقاله‌ای طولانی در نشریه آتلانتیک در مورد عدم کفایت رییس جمهور آمریکا استدلال کرده بود.

خانم کانوی گفته بود: اگر می‌خواهی در مورد زندگی شخصی من خبر تهیه کنی از همین اطراف و در مورد همه باید این کار را بکنیم. اگر ربطی به کار من ندارد که روشن هم هست ربطی به کار من ندارد توقع داریم که در مورد زندگی شخصی همه خبر تهیه کنی. از همین جا شروع کنیم.

خبرنگاران در ۲۵ اکتبر نظر وی را در مورد این مکالمه پرسیدند بی آن که پشیمان باشد گفت: تهدید نکردم. به هیچ وجه تهدید نکردم. از این کلمه استفاده نکنید چون صحت ندارد... نگران نباشید اگر شخصی را تهدید کنم با خبر خواهید شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent