شکایت از «باریلا» به دلیل ایتالیایی جا زدن ماکارونی نزد مشتریان

قاضی فدرال ایالات متحده گفت باریلا نمی‌تواند از شکایت مطرح‌شده در مورد تبلیغات دروغین و فریبنده شانه خالی کند

این غول تولید ماکارونی نمی‌تواند از شکایت مطرح‌شده در مورد تبلیغات دروغین و فریبنده اجتناب کند - AFP

یک قاضی پس از اینکه متوجه شد بسته‌بندی نشان تجاری باریلا (Barilla) می‌تواند مشتریان در مورد محل تولید محصولات فریب دهد، پرونده شکایت از این تولیدکننده برتر ماکارونی به دلیل تبلیغات دروغین و فریبنده را پذیرفت.

یک قاضی فدرال روز دوشنبه گفت بسته‌بندی این مارک تجاری که ادعا می‌شود نشان تجاری شماره یک ماکارونی ایتالیا است، می‌تواند این گمان را در مشتریان پدید آورد که محصولات آن واقعا در ایتالیا تولید شده‌اند.

متیو سیناترو و جسیکا پروست سال گذشته شکایتی گروهی علیه این غول تولید ماکارونی تنظیم کردند و مدعی شدند چندین جعبه اسپاگتی باریلا و ماکارونی موفرشته‌ای [نوعی ماکارونی رشته‌ای بسیار نازک] را با این باور که این محصولات در ایتالیا تولید شده‌اند، خریده‌اند.

آن‌ها در شکایت خود مدعی شدند بسته‌بندی ماکارونی باریلا نیز این گمان را که این محصول از مواد اولیه ایتالیایی درست شده است تقویت می‌کند، زیرا جعبه آن دارای رنگ‌های سبز، قرمز و سفید پرچم ایتالیا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری اخبار قضایی (Courthouse News Service) اگرچه خاستگاه این شرکت ایتالیا است، اکنون یک گروه بین‌المللی است که مقر آن در ایلینوی قرار دارد و ماکارونی‌های آن در آیووا و نیویورک تولید می‌شوند.

وب سایت باریلا اعلام کرد این شرکت «اکنون گروهی بین‌المللی است که در بیش از ۱۰۰ کشور حضور دارد و در سراسر جهان به عنوان نماد دانش‌فنی ایتالیایی شناخته شده است».

سیناترو و پروست در شکایت خود ادعا کردند باریلا از آمادگی مشتریان خود برای پرداخت هزینه بیشتر بابت محصولات ماکارونی‌ دارای ظاهر و اصلیت ایتالیایی سوءاستفاده کرده و در عین حال «از کاهش هزینه تولید و استفاده از مزایای مالی تولید محصولات در ایالات متحده آمریکا نیز بهره برده است».

قاضی دونا ریو گفت سیناترو و پروست «مدارک کافی دال بر لطمه اقتصادی دیدن ارائه کرده‌اند» و اگر می‌دانستند این ماکارونی در ایتالیا تولید نشده است، آن را نمی‌خریدند.

او افزود این غول تولید ماکارونی نمی‌تواند از شکایت مطرح‌شده در مورد تبلیغات دروغین و فریبنده اجتناب کند.

با توجه به وب‌سایت والمارت (Walmart)، قیمت هر بسته ماکارونی موفرشته‌ای باریلا دو برابر قیمت ماکارونی مارک گریت ولیو (Great Value) است.

در همین حال اخیرا گزارش شد که باریلا در حال گسترش همکاری خود با پلتفرم «بی مای آیز» (Be MY Eyes) است تا با درج کدهای کیو.آر روی بسته‌بندی ۱۰ تا از محبوب‌ترین ماکارونی‌های کلاسیک باریلا، برای مصرف‌کنندگان نابینا و کم‌بینا پشتیبانی صوتی و بصری زنده فراهم ‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان