نگرانی از صدمات احتمالی داستان خیالی شاهزاده چارلز و کامیلا

فصل سوم سریال تاج در تاریخ ۱۷ نوامبر در نتفلیکس پخش خواهد شد

شاهزاده چارلز و همسرش کامیلا، دوشس کرنوال-AFP

بنا به هشدار عکاس سلطنتی، داستان خیالی درباره «شاهزاده چارلز» و «کامیلا»، دوشس کورنوال، در فصل سوم سریال «تاج» (The Crown) «ممکن است باعث شروع صدمه شدیدی شود».

قسمت‌های جدید این سریال محبوب نتفلیکس که در ادامه ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد، کامیلای جوان را معرفی خواهد کرد که  قبل از آنکه با وارث تاج و تخت وارد رابطه‌ای عاشقانه شود و پیش از ازدواج، نامش «شاند» بود.

با این وجود، کارشناسان نسبت به بخشی از داستان انتقاد دارند که نشان می‌دهد لرد مونت‌باتن و ملکه مادر به زور این زوج را از یکدیگر جدا کردند.

در این داستان شاهزاده چارلز (جاش اوکانر) دیده می‌شود که به عموی بزرگ خویش، لرد مونت‌باتن (چارلز دنس) می‌گوید شاند (امرالد فنل) «نیمه گمشده»اش است. آنگاه است که مونت‌باتن با ملکه مادر (ماریون بیلی) طرحی می‌ریزند که این زوج را برای همیشه از هم جدا کنند. در همین راستا لرد مونت‌باتن  شاهزاده را به ماموریتی هشت ماهه در خارج می‌فرستد «تا بلکه چارلز سر عقل بیاید» و در طرف دیگر، ملکه مادر در حال تدارک دیدن ازدواج شاند با اندرو پارکر باولز است.

بعد از آن ملکه الیزابت دوم مادر خویش و لرد مونت‌باتن را فرا می‌خواهند تا درباره کارهای خویش توضیح بدهد و می‌گوید: «اگر واقعا عاشق هم باشند چه؟ نباید بگذاریم روند طبیعی خود را طی کند؟ من اجازه داشتم با فرد مورد نظر خود ازدواج کنم».

در پاسخ به این اظهارت، ملکه مادر می‌گوید نظام فعلی به حدی شکننده‌ است که وقایع «غیرقابل پیش‌بینی» و «خطرناک» را تاب نخواهد آورد. 

پنی جونور، که زندگی‌نامه هر دوی شاهزاده چارلز و دوشس کورنوال را نوشته است، به تلگراف (The Telegraph) گفت این داستان «استفاده آشکار از سینمایی‌سازی و اغراق واقعیت است و ممکن است باعث وارد شدن صدمه بسیاری شود».

جونور می‌گوید دوشس قبل از آنکه شاهزاده چارلز را ببیند عاشق پاکر باولز شده بود.

خانم جونور گفت: «چارلز آن موقع فرمانده ارتش بود و در آن زمان شخصیتی در حال تکامل داشت. هیچ رقابتی بین این دو مرد وجود نداشت.» و افزود پارکر باولز بارها به شاند خیانت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او معتقد است خیلی احتمالش کم است که لرد مونت‌باتن تدارک ارسال چارلز برای ماموریتی به خارج از کشور را دیده باشد.

او گفت: «شاهزاده به نیروی دریایی پیوسته بود و به ناوبری یک کشتی منصوب شد و آن کشتی راهی کارائیب بود. من تا حالا نشنیده‌ام چنین داستانی گفته شود.» [که لرد شاهزاده را به خارج فرستاده است]  

این نویسنده معتقد است داستان سریال صرفا بازسازی سینمایی و اغراق‌شده واقعیت است و افزود: «این چیزی است که هراس من نسبت به کلیت این سریال را برمی‌انگیزد. ممکن است باعث ورود صدمه شدیدی شود».

هفته گذشته مشخص شد دستیاران شاهزاده نسبت به نحوه ترسیم رابطه عاشقانه وی با دوشس کورنوال در این سریال «بدبین» هستند.

پیتر مورگان، نویسنده سریال تاج درباره وظیفه خود مبنی بر ترسیم دقیق و واقعی اتفاقات، قبلا گفته است: «من در این باره احساس مسئولیت می‌کنم، ممکن است قضاوت اشتباه داشته باشم، ممکن است ماجراها را بیش از حد ساده کرده باشم،  یا ممکن است نسخه من -که آشکارا می‌گویم صرفا برداشت من است، فقط حدس می‌زنم- بیش از حد جدی گرفت شود، چرا که من نمی‌خواهم بخشی از خلق تاریخی مبهم باشم».

فصل سوم سریال تاج در تاریخ ۱۷ نوامبر در نتفلیکس پخش خواهد شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی