بیست و نهمین روز از خیزش سراسری؛ قیام برای دانش‌آموزان کشته شده

​​​​​​​شنبه ۲۳ مهر، اعتراضات سراسری مردم ایران در شاهین‎شهر، شیراز، اردبیل، گوهردشت، همدان و... آغاز شد

بیست و نهمین روز از خیزش سراسری مردم ایران، روز شنبه ۲۳ مهر، پس از شروع اعتصابات سراسری در چند شهر ایران با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان آغاز و به خیابان‌ شهرهای مختلف رسید. دانش‌آموزان دست‌کم در سنندج، سقز و تهران بار دیگر اقدام به سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی کردند. دانش‌آموزان دختر در برخی مناطق این شهرها مقنعه‌های خود را از سر باز کرده و همگام با دیگر مردم ایران، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه تبریز در محوطه این دانشگاه اقدام به برگزاری تحصن کردند. ویدئوهایی از شهر تبریز منتشر شده است که بر اساس آن اعلام شده است که نیروهای یگان ویژه به سمت دانشگاه تبریز در حرکت هستند.

دانشجویان دانشگاه آزاد رشت نیز ظهر شنبه ۲۳ مهر به بیرون از دانشگاه رفتند و اعتراضات خیابانی در این شهر را آغاز کردند. دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه خواجه‌نصیر نیز در سالن‌ها و مقابل کلاس‌هایی که با حضور اساتید تشکیل شده‌اند تجمع کردند و شعار «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» سر دادند.

دانشجویان در دانشگاه‌های تهران، داشنگاه هنر اصفهان، دانشگاه سوره، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه فنی حرفه‌ای شریعتی تهران، دانشگاه آزاد تهران مرکز واحد پونک نیز صبح شنبه به خیزش سراسری مردم ایران پیوستند و با تجمع در دانشگاه‌هایشان علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

صدها نفر از مردم اردبیل که پس از انتشار خبر کشته شدن یکی از دانش‌آموزان دانشگاه شاهد این شهر اعلام حضور سراسری در اعتراضات شنبه کرده بودند، به خیابان آمدند و با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» با خیزش سراسری مردم ایران همراه شدند. مردم اردبیل همچنین در مواردی با نیروهای سرکوب درگیر شدند و آن‌ها را فراری دادند. نیروهای یگان ویژه نیز با حضور در خیابان‌های این شهر اقدام به سرکوب معترضان و تیراندازی مستقیم به آن‌ها کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد در اردبیل در پی گزارش‌های مربوط به کشته‌ شدن یک دختر دانش‌آموز به دست نیروهای امنیتی مقابل دبیرستان دخترانه شاهد تجمع کردند.

مردم در گوهردشت کرج نیز بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» پنجمین هفته از اعتراضات را آغاز کردند. دو ویدئو از گوهردشت کرج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که بر اساس آن لباس شخصی‌ها در مناطقی که تجمع برگزار شده است از ماشین‌های بدون آرم خود پیاده شده و افرادی را بازداشت می‌کنند. بر اساس این ویدئوها، لباس شخصی‌ها اسلحه‌های پینت بال و همچنین کلت کمری همراه داشتند و به اسلحه خود را به سمت مردم نشانه رفته و به آن‌ها شلیک می‌کردند.

صدها نفر از مردم همدان نیز همزمان با دیگر شهرهای ایران، خیابان‌های این شهر را به تسخیر خود درآوردند و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. در همدان نیز مردم در مواردی مجبور به درگیری با سرکوب‌گران شدند و آن‌ها را از محل تجمع فراری دادند.

مردم در شاهین شهر اصفهان نیز بار دیگر به خیابان‌ها رفتند و با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کردند. بر اساس گزارش‌های مردمی اعتراضات مردم در شهرهای شیراز، رشت و تهران نیز در حال شکل‌گیری ست.

از سوی دیگر نت بلاکس از اختلال شدید شبکه اینترنت در ایران خبر می‌دهد و اعلام کرد این اختلال از ساعت ۱۰ صبح به وقت ایران آغاز شده است. اینترنت همراه در بسیاری از نقاط ایران با اخلال روبرو شده است و برخی شهروندان نیز خبر از کندی شدید اینترنت در استفاده از اینترنت‌های خانگی می‌دهند. تا لحظه تنظیم این خبر اعتراضات سراسری در ایران کماکان ادامه دارد و شهرهای مختلف به این اعتراضات ملحق می‌شوند.