انفجار در معدن زغال‌سنگ ترکیه؛ دست‌کم ۲۸ نفر جان باختند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه قرار است به محل حادثه برود                                                         

تعداد قربانیان انفجار معدن زغال‌سنگ در شمال ترکیه، به حداقل ۲۸ نفر افزایش یافت و تلاش‌های امدادی برای نجات قربانیان ادامه دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، هنگامی که انفجار عصر روز جمعه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) در یک معدن دولتی ترکیه در شهر آماسرا واقع در استان بارتین رخ داد، ۱۱۰ معدنچی در حال کار بودند.

فاتح دورماز، وزیر انرژی ترکیه، به خبرنگاران حاضر در محل گفت که عملیات نجات برای ۱۵ نفر که در محاصره آتش قرار گرفته‌اند ادامه دارد.

او تاکید کرد: «اگرچه آتش‌سوزی رخ‌داده در معدن وسیع نیست، اما برای رسیدن ایمن به نقطه‌ای که کارگران محبوس شده‌اند، آتش و گاز مونوکسید کربن باید از بین برود.»

او پیش‌تر گفته بود که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد انفجار احتمالا ناشی از آتش‌سوزی است و بر اثر انتشار گازهای قابل اشتعال در معادن زغال‌سنگ رخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، نیز در توییتی نوشت که ۲۸ معدنچی جان باختند و ۱۱ کارگر نجات‌یافته در بیمارستان‌های بارتین و استانبول بستری شدند. همچنین سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که ۵۸ نفر زنده نجات یافته‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، اعلام کرده است که برای بازدید از عملیات نجات کارگران به بارتین خواهد رفت. او در توییتر خود نوشت: «امید ما این است که تلفات جانی بیش از این افزایش پیدا نکند. امیدواریم معدنچیان ما به سلامت نجات پیدا کنند و تمام تلاشمان را در این زمینه انجام می‌دهیم.»

دادستانی استان بارتین ترکیه نیز گفت که تحقیقات در مورد علت انفجار را آغاز کرده است.

در بدترین فاجعه مشابه که پیش از این در ترکیه رخ داده است، ۳۰۱ نفر در سال ۲۰۱۴ بر اثر آتش‌سوزی داخل معدن زغال‌سنگ در شهر سوما در غرب ترکیه جان باختند.

بیشتر از جهان