رقابت گاوی، بلینگام و موسیالا برای جایزه پسر طلایی ۲۰۲۲

این سه بازیکن مدعیان اصلی عنوان بهترین بازیکن جوان سال‌اند

گاوی ۱۸ ساله از سال ۲۰۲۱ در تیم اصلی بارسلونا بازی می‌کند- AFP

فهرست نهایی نامزدهای جایزه «پسر طلایی» که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اعطا می‌شود، از طرف روزنامه ایتالیایی «توتو اسپرت» اعلام شد. این جایزه در سال ۲۰۲۱ به پدری، هافبک بارسا رسید و امسال همبازی‌اش، گاوی یکی از بخت‌های اصلی دریافت این عنوان است.

به گزارش سایت اتلتیک، دو پدیده بوندس‌لیگا، رقبای گاوی برای کسب این جایزه‌اند. جود بلینگام، هافبک انگلیسی بوروسیا دورتموند و جمال موسیالا، مهاجم بایرن‌مونیخ که در هفته‌های گذشته نمایش درخشانی داشته‌اند، می‌توانند گاوی را در این رقابت پشت سر بگذارند. نام برنده نهایی در ماه نوامبر اعلام خواهد شد.

گاوی ۱۸ ساله از سال ۲۰۲۱ در تیم اصلی بارسلونا بازی می‌کند و با حضور ژاوی به یکی از هافبک‌های اصلی این تیم تبدیل شده است. لوئیز انریکه سال گذشته برای اولین بار او را به تیم ملی اسپانیا دعوت کرد و او در لیگ ملت‌های اروپا هم بازی کرد. گاوی در جام جهانی ۲۰۲۲ هم حاضر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینگام ۱۹ ساله در دو فصل گذشته از بازیکنان اصلی دورتموند بوده است، در تیم ملی انگلیس هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشته و مورد توجه تیم‌هایی مثل لیورپول و رئال مادرید قرار دارد.

موسیالای ۱۹ ساله از جوانان چلسی به بایرن‌مونیخ پیوست و یکی از بازیکنان موثر قهرمان بوندس‌لیگا است. او در تیم‌های رده پایه انگلیس بازی کرد، ولی ترجیح داد تیم ملی آلمان را انتخاب کند و در ۱۷ بازی ملی یک‌ گل هم زده است.

جایزه پسر طلایی از سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد و در آن سال به رافائل فان‌درفارت هلندی رسید. وین رونی (۲۰۰۴)، لیونل مسی (۲۰۰۵)، پل پوگبا (۲۰۱۳)، کیلیان امباپه (۲۰۱۷) و ارلینگ هالند (۲۰۲۰) تعدادی از بازیکنان مشهوری‌اند که موفق شدند این جایزه را به دست آورند.

فهرست نهایی نامزدهای پسر طلایی به این شرح است: کریم آدیمی (بوروسیا دورتموند)، آنتونیو سیلوا (بنفیکا)، جود بلینگام (بوروسیا دورتموند)، ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید)، فابیو کاروالیو (لیورپول)، آنسو فاتی (بارسلونا)، گاوی (بارسلونا)، ویلفرد گنونتو (لیدزیونایتد)، رایان گرافنبرک (بایرن‌مونیخ)، جوسکو گواردیول (لایپزیگ)، فابیو میرتی (یوونتوس)، جمال موسیالا (بایرن‌مونیخ)، نیکو (والنسیا)، نونو مندز (پاری‌سن‌ژرمن)، پدری (بارسلونا)، جورجو اسکالوینی (آتالانتا)، بنجامین سسکو (سالزبورگ)، ماتیس تل (بایرن‌مونیخ)، دستینی اودوجی (اودینزه) و نیکولا زالفسکی (رم).

بیشتر از فوتبال