جرارد صبر مدیران آستون‌ویلا را لبریز می‌کند؟

این مربی جوان به‌رغم خرید ستاره‌های گرانقیمت پایین‌تر از انتظار نتیجه گرفته است

 استیون جرارد در شروع فصل بازیکنان خوبی جذب کرد و هدف آستون‌ویلا رسیدن به یکی از رتبه‌های بالای جدول بود- Geoff Caddick / AFP

استیون جرارد در شروع فصل بازیکنان خوبی جذب کرد و هدف آستون‌ویلا رسیدن به یکی از رتبه‌های بالای جدول بود، ولی نتایج این تیم پایین‌تر از انتظار بوده است و آن‌ها دوشنبه شب، مقابل تیم قعر جدولی ناتینگهام فارست به تساوی بدون گل رسیدند. استون ویلا حالا از ۹ بازی تنها ۹ امتیاز گرفته و در رده شانزدهم، فاصله کمی با منطقه سقوط دارد.

جرارد بعد از این تساوی ناامید کننده گفت که برای تحول آستون‌ویلا لازم است که بازیکنان این تیم به تیتر اول روزنامه‌ها تبدیل شوند: «نکته مهم این است که بتوانم این تیم را قوی‌تر کنم. ما از نظر تلاش و تعهد تا یک حد معین مشکلی نداریم. ولی در رختکن ما بازیکنانی مثل کوتینیو، بوئندیا، واتکینز، اینگز و بیلی هستند که باید به‌زودی اوج بگیرند. این بازیکنان باید سطح بازی‌شان را بالاتر ببرند، لحظات بزرگی خلق کنند و به تیتر روزنامه‌ها تبدیل شوند.»

از نگاه سایت «فوتبال ۳۶۵»، مقصر افت این بازیکنان خود جرارد است: «استون ویلا نمی‌تواند ناتینگهام فارست را شکست بدهد. بازیکنان این تیم بهترند، ولی آیا این درباره جرارد هم صدق می‌کند؟ استون ویلای جرارد به‌طور متوسط در هر بازی ۱.۲۲ امتیاز گرفته است. این عدد در زمان دین اسمیت ۱.۱۵ بود. در نوامبر ۲۰۲۱ وقتی اسمیت اخراج شد، آستون‌ویلا بعد از ۱۱ بازی شانزدهم بود. آیا نسبت به آن زمان پیشرفتی می‌بینید؟ بیشتر بازیکنان استون ویلا در حد لیگ قهرمانان‌اند یا قبلا آنجا بازی کرده‌اند، ولی جرارد با این بازیکنان تیمی ساخته است که شبیه تیم‌های منطقه سقوط بازی می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی کین، بعد از تساوی اخیر ویلا در شبکه اسکای اسپرتس گفت: «استون ویلا با تمام بازیکنان تهاجمی که دارد، چیزی نشان نداد.» آمار هم این انتقاد کین را تایید می‌کند. ویلا در این فصل تنها ۷ گل زده و بعد از ولورهمپتون دومین خط حمله ضعیف لیگ برتر را در اختیار دارد. واتکینز، مهاجم اصلی ویلا فصل گذشته به تیم ملی انگلیس هم دعوت شد، ولی این روزها نشانی از آمادگی گذشته ندارد.

تلگراف بعد از این تساوی نوشت که جرارد زمان زیادی برای متحول کردن استون ویلا ندارد: «جرارد هنوز منتظر جرقه‌ای است که استون ویلا را به مسیر اوج‌گیری برگرداند، ولی سوال بزرگ این است که مدیران باشگاه چقدر برای او صبر خواهند کرد؟ هرچند استون ویلا چهار بازی اخیرش را نباخته، ولی خشم هواداران آینده مبهمی برای جرارد رقم زده است. در پایان بازی، صدای سوت‌های اعتراضی از سمت تماشاگران میهمان شنیده می‌شد و گروهی شعار اخراج جرارد سر دادند.»

بیشتر از فوتبال