موشک‌باران شهرهای اوکراین ادامه دارد

بر اساس اعلام مقام‌های نظامی اوکراین، روسیه ۱۰ موشک کروز از سمت دریای خزر و ۱۰ موشک دیگر از سمت شهر ساراتوف شلیک کرده است

شماری از کشورهای غربی حملات روسیه به اهداف غیرنظامی را محکوم کردند و آن را مصداق «جنایت جنگی» خواندند‌ـ DIMITAR DILKOFF / AFP

حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین برای دومین روز متوالی ادامه یافت، هرچند هنوز مشخص نیست چه تعداد از این موشک‌ها به هدف اصابت کرده‌اند. بنا بر اعلام کی‌یف، پدافند هوایی اوکراین شماری از موشک‌ها را رهگیری و خنثی کرده است. هر ۲۴ استان اوکراین در وضعیت هشدار قرمز قرار دارند.

در نخستین ساعات حمله، شهر زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین هدف ۱۲ موشک قرار گرفت که یک کشته به جا گذاشت و شماری از ساختمان‌های مسکونی، اداری و خطوط لوله تخریب شدند.

بر اساس اعلام مقام‌های نظامی اوکراین، روسیه ۱۰ موشک کروز از سمت دریای خزر و ۱۰ موشک دیگر از سمت شهر ساراتوف در روسیه شلیک کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 آندری سادووی، شهردار لویو، بزرگ‌ترین شهر غرب اوکراین، خبر داد که این شهر برای دومین روز پیاپی هدف حملات موشکی بوده، زیرساخت‌های حیاتی آسیب دیده و برق این شهر قطع شده است. نیروگاهی در منطقه وینیتسیا نیز هدف حمله پهپادهای انتحاری قرار گرفته است.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد ساکنان کی‌یف برای دومین روز متوالی در زیرزمین‌ها و ایستگاه‌های مترو پناه گرفته‌اند.

رئیس کل پلیس اوکراین در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اعلام کرد بر اساس گزارش‌های تاییدشده، در موشک‌باران و حملات پهپادی روسیه در روز دوشنبه، دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۰۸ نفر زخمی شده‌اند. او در ادامه افزود ۱۹۹ زیرساخت شهری نیز تخریب شده است.

به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، این حملات به تلافی حمله اوکراین در روز شنبه است که به جاده و پل راه‌آهن میان کریمه و روسیه آسیب زد.

شماری از کشورهای غربی حملات روسیه به اهداف غیرنظامی را محکوم کردند و آن را مصداق «جنایت جنگی» خواندند. قرار است رهبران کشورهای گروه هفت روز سه‌شنبه در تماسی ویدیویی، در مورد پاسخشان به این حملات، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، گفت‌و‌گو کنند.

بیشتر از جهان