شرکت چینی تاکسی‌ پرنده را در امارات آزمایش می‌کند

این وسیله نقلیه سفر سریع مسافران را امکان‌پذیر می‌کند

از زمانی که کوربن دالاس در فیلم «عنصر پنجم» با تاکسی زردش، لابلای آسمان‌خراش‌های نیویورک در آسمان پرواز می‌کرد تا برای نجات کره زمین راهی پیدا کند، تنها ۲۵ سال گذشته است و حالا رویای خودرو پرنده نه در قرن بیست‌وسوم (طبق داستان فیلم) که خیلی زودتر در آستانه تحقق یافتن است.

به گزارش آسوشیتدپرس استرالیا، یک شرکت چینی با آزمایش تاکسی برقی پرنده در دبی، فناوری آینده‌نگری را ارائه می‌کند که می‌تواند روزی مردم را در شهرها، بالاتر از هر ترافیکی، به این سو و آن سو ببرد.

اکس‌پنگ اکس۲(XPeng X2) یکی از ده‌ها پروژه خودروهای پرنده در سراسر جهان است که شرکت هواپیمایی وابسته به شرکت‌های اکس‌پنگ آن را توسعه داده است. این پروژه‌ها که مراحل مقدماتی خود را طی می‌کنند، تاکنون تنها تعداد اندکی آزمایش موفق با مسافر انجام داده‌اند و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا برخی از آن‌ها به سیستم خدمات شهری اضافه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آزمایش این محصول در روز دوشنبه، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲، با کابین خالی انجام شد اما شرکت اکس‌پنگ مدعی است که قبلا در ژوییه ۲۰۲۱، با مسافر هم آن را آزمایش کرده است. این وسیله نقلیه شیک هشت‌ملخه که بدون خلبان هدایت می‌شود، می‌تواند دو سرنشین را حمل کند و به گفته شرکت سازنده، حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است.

برخلاف هواپیماها و هلی‌کوپترها، فرود و پرواز عمودی الکترونیکی (eVTOL) این وسایل نقلیه سفرهای شخصی سریع مسافران را امکان‌پذیر می‌کند.

هرچند تصور جابه‌جایی مسافر بر فراز شهرها و خلاص شدن از ترافیک و شلوغی تصویری هیجان‌انگیز است، این پروژه همچنان با چالش‌هایی نظیر عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل زیرساختی مواجه است.

بیشتر از تکنولوژی