گروه هکر عراقی به شرکت‌های فعال در اسرائیل حمله کرد

یک گروه هکری طرفدار حکومت ایران به وب‌سایت‌های دو شرکت گاز طبیعی «انرگان» و «خطوط گاز طبیعی اسرائیل» حمله کرده است

این شرکت در سال ۲۰۱۶، دو میدان گاز طبیعی کاریش و طنین را از دو شرکت «حفاری دلک» و «نفت آونر» تحویل گرفت- AFP / SUEZ CANAL AUTHORITY

یک گروه هکر عراقی موسوم به «طاهره»  که به‌صورت علنی خود را مدافع جمهوری اسلامی ایران می‌داند، به وب‌سایت‌های دو شرکت گاز طبیعی «انرگان» و «خطوط گاز طبیعی اسرائیل» حمله کرده است. 

«انرگان» شرکتی بین‌المللی است که فعالیت‌های گستره‌ای در اسرائيل داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶، دو میدان گاز طبیعی کاریش و طنین را از دو شرکت «حفاری دلک» و «نفت آونر» تحویل گرفت. شرکت «خطوط گاز طبیعی اسرائیل» در مالکیت دولت اسرائیل است. میدان‌های کاریش و طنین در دریای مدیترانه قرار دارند و با توجه به نزدیکی به لبنان و مرزهای دریایی مورد مناقشه این کشور با اسرائیل، از حساسیت خاصی برخوردارند و پیش از این نیز هدف حمله حزب‌الله لبنان قرار گرفته‌اند. 

وب‌سایت «انرگان» مدت کوتاهی پس از هک شدن، به فعالیت عادی خود بازگشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت انرگان که در بریتانیا مستقر است، روز یکشنبه، ۹ اکتبر (۱۷ مهر)، اعلام کرد «در پی تایید وزارت انرژی اسرائیل برای آغاز برخی آزمایش‌ها، تزریق گاز» و روند آزمایش را آغاز کرده است. اسرائیل این میدان را کاملا درون حوزه انحصاری اقتصادی خود می‌داند، اما لبنان اصرار دارد که آن ناحیه بخشی از آب‌های آن است. 

آمریکا از دو سال پیش میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین لبنان و اسرائیل بوده است که چند بار به توافق نزدیک شده‌اند. حزب‌الله لبنان، که حمایت گسترده مالی و نظامی حکومت ایران را دارد، کوشیده است در این مذاکرات اختلال ایجاد کند. از ماه ژوئن که انرگان تجهیزات خود را به میدان کاریش وارد کرد، تنش‌ها بالا گرفته‌اند. 

اسرائیل هفته گذشته تغییرات پیشنهادی به متن توافق را نپذیرفت. در عین حال، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز شنبه، ۸ اکتبر، گفت که تولید در کاریش «به زودی»‌ انجام خواهد شد.