شکست ناباورانه تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا

شاگردان شمسایی در فینال پراشتباه بودند و در برابر تجربه بالای ژاپن غافلگیر شدند

نیمه دوم با برتری نسبی ایران شروع شد و شاگردان وحید شمسایی شانس‌های بهتری برای گل زدن داشتند- ورزش سه

تیم ملی فوتسال ایران که مقتدرانه به فینال جام ملت‌های آسیا رسیده بود، با نمایشی پراشتباه در بازی نهایی ۲-۳ مغلوب ژاپن شد.

این بازی نزدیک تا دقیقه پانزدهم بدون گل بود تا اینکه سعید احمدعباسی موفق شد دروازه ژاپن را باز کند، ولی این برتری دوام زیادی نداشت و یک دقیقه بعد شیمیزو روی اشتباه درخشانی گل زد تا بازی در نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم با برتری نسبی ایران شروع شد و شاگردان وحید شمسایی شانس‌های بهتری برای گل زدن داشتند. نقطه عطف بازی در دقیقه ۲۶ بود که ژاپن یک ضربه خطا به دست آورد و آرتور اولیویرا، کاپیتان باتجربه این تیم، با استفاده از جایگیری اشتباه سعید مومنی، دروازه‌بان ایران، با عبور دادن توپ از کنار دیوار دفاعی یک نفره دروازه را باز کرد.

این سناریوی ایده‌آل ژاپن بود که در بازی‌های قبلی هم نشان داده بود به خوبی از برتری‌اش دفاع می‌کند. ایران بعد از این گل زمان زیادی برای زدن گل تساوی داشت، ولی حمله‌های شاگردان جوان و کم‌تجربه شمسایی شتابزده بود و در برابر دیوار دفاعی بسته حریف متوقف شدند.

شمسایی در پنج دقیقه پایانی سراغ پاورپلی رفت و با پنج بازیکن به دروازه ژاپن حمله کرد، ولی در این دقایق هم گردش توپ به خوبی انجام نمی‌گرفت و دروازه‌بان آماده حریف به‌خوبی مقاومت کرد.

بیست‌وپنج ثانیه مانده به پایان بازی احمدعباسی پاس اشتباهی را به سمت دروازه تیم ملی فرستاد و در حالی که تمام بازیکنان در زمین ژاپن بودند، این توپ وارد دروازه شد. در زمان کوتاه باقی‌مانده علیرضا جوان گل دوم ایران را زد، ولی زمان بازی بلافاصله به پایان رسید تا ژاپن برای چهارمین بار قهرمان آسیا شود.

حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی، هرچند در فینال گلی نزد، ولی توانست با ۱۰ گل زده آقای گل این مسابقات شود. او در مسیر فینال یک گل به اندونزی، ۳ گل به چین‌تایپه، ۲ گل به لبنان، ۳ گل به ویتنام و یک گل به تایلند زده بود. طیبی در دوره قبلی این مسابقات در سال ۲۰۱۸ هم با زدن ۱۴ گل آقای گل شده بود.

همچنین مسلم اولادقباد که در بازی‌های قبلی پنج گل زده بود، عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت را به دست آورد.

بیشتر از ورزش