همدردی با مردم ایران به بهانه فوتبال در پورتو

تقابل مهدی طارمی و سردار آزمون در لیگ قهرمانان

این بازی در نهایت روی آنتن نرفت و بازی دیگری از لیگ قهرمانان به شکل زنده پخش شد-@Gladiator_Abi44

لیگ قهرمانان اروپا فرصتی بود تا سردار آزمون و مهدی طارمی، مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران، یک هفته بعد از اردوی اتریش، دوباره با یکدیگر ملاقات کنند. تیم پورتو سه‌شنبه شب در ورزشگاه دراگائو، میزبان بایر لورکوزن بود و با درخشش مهدی طارمی، توانست به برتری دو بر هیچ برسد. مهاجم ایرانی پورتو با دو پاس گل ستاره تیمش بود، ولی آزمون که روی نیمکت بود، فرصت بازی پیدا نکرد.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران معمولا رویارویی بازیکنان ایرانی را پخش می‌کند و بازی پورتو-بایرلورکوزن هم در جدول پخش شبکه ورزش وجود داشت، ولی در نهایت روی آنتن نرفت و بازی دیگری از لیگ قهرمانان به شکل زنده پخش شد. دقایقی بعد از شروع این بازی، مشخص شد که تماشاگران پورتو برای همدردی با معترضان ایرانی پرچم بزرگ سه رنگ ایران را روی سکوها به اهتزاز درآورده‌اند. در ورزشگاه پلاکاردهایی هم دیده می‌شد که روی آن‌ها نوشته شده بود: «آزادی برای زنان ایران»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرجیو کنسیسائو، سرمربی پورتو، بعد از بازی به اتفاق‌های این روزهای ایران اشاره کرد و مدعی شد که طارمی بابت آنچه در زادگاهش رخ می‌دهد، خوشحال نیست. سایت روزنامه پرتغالی آبولا به نقل از این مربی نوشت: «حس می‌کنم که او مثل همیشه خوشحال نیست، ولی تلاش او نسبت به گذشته تغییری نکرده و بلوغ زیادی نشان داده است. همه متفق‌القول بودند که او مقابل براگا بهترین بازیکن زمین بود و این بار هم سرنوشت بازی را تعیین کرد.»

طارمی در نیمه اول این بازی توانست دروازه بایر لورکوزن را باز کند؛ گلی که به گل او با پیراهن تیم ملی به اروگوئه شباهت زیادی داشت، ولی داور در بازبینی ویدیویی آن را به دلیل خطایی که لحظاتی قبل در سمت دیگر زمین رخ داده بود، نپذیرفت. درخشش مهاجم ایرانی در نیمه دوم هم ادامه داشت و او سازنده هر دو گل پورتو برای سانوسی و گالنو بود.

در این بازی، سردار آزمون مثل اکثر هفته‌های گذشته روی نیمکت نشست تا پاتریک شیک در خط حمله بایر لورکوزن بازی کند؛ ولی این مهاجم اهل چک در گلزنی ناکام بود و در نیمه اول یک پنالتی را از دست داد. جرارد سیوانه، سرمربی لورکوزن، به استفاده از آزمون اعتقاد زیادی ندارد ولی برکناری احتمالی این مربی فرصت تازه‌ای برای این مهاجم تیم ملی ایران خواهد بود. لورکوزن در رده ماقبل آخر بوندس‌لیگا ایستاده و در لیگ قهرمانان هم دو شکست دارد و مربی سوییسی آن در آستانه برکناری است.

روزنامه مارکا نوشت که باشگاه آلمانی با ژابی آلونسو برای هدایت این تیم مذاکراتی کرده است و این هافبک سابق تیم ملی اسپانیا، لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ، احتمالا در روزهای آینده کارش را با این تیم شروع خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال