درخواست از آمریکا: صدا‌ و‌ سیما را تحریم کنید

صدا و سیما طی توافقی در سال ۲۰۱۳، از برخی تحریم‌های ثانویه آمریکا معاف شده بود

سازمان «اتحاد ملی برای دموکراسی در ایران»‌ (NUFD) در نامه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، درخواست کرد صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی تحریم شود. این سازمان روز سه‌شنبه ۱۲ مهر، این نامه را خطاب به بلینکن توییت کرد و افزود:‌ «زمان آن رسیده که از اعتراضات ایران حمایت شود و تلاش روزافزون حکومت برای اختلال در ماهواره‌های جهانی مختل شود.»

«نوفدی» یک گروه ایرانی-آمریکایی خواهان تغییر حکومت جمهوری اسلامی است و از شاهزاده رضا پهلوی به‌عنوان چهره تاثیرگذار برای ایجاد تغییر حمایت می‌کند.

این گروه در این نامه از وزارت خارجه آمریکا خواست معافیت صداوسیما از تحریم‌های ثانویه لغو شود. این معافیت‌ در سال ۲۰۱۳ در جریان توافقی با جمهوری اسلامی تحت لوای «سازمان بین‌المللی مخابرات ماهواره‌ای» اعطا شد و حکومت ایران توافق کرد در کار ماهواره‌ها اختلال ایجاد نکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نامه، که به امضای کامران خوانسارنیا، مدیر سیاست‌گذاری نوفدی رسیده است، آمده است: «در زمانی که مردم ایران با شجاعت بی‌نظیر و با پذیرش مخاطره بسیار، اشتیاق عمیق خود به تغییر نظام‌مند در ایران را یادآوری می‌کنند ما به‌عنوان ایرانی-آمریکایی‌ها باور داریم که باید بیش از همیشه آن عناصری از سیاست آمریکا را که شاید سرکوبگران مردم را تقویت کند شناسایی و حذف کنیم.»

این سازمان تاکید کرد که این تحریم‌ سه نتیجه در پی خواهد داشت: اول، ضربه زدن به تلاش‌های صدا‌و‌سیما در داخل و خارج از ایران و به این ترتیب، ایجاد اختلال در مشارکت این سازمان در نقض حقوق بشر و عملیات تبلیغی؛ دوم، اعلام پشتیبانی جدی از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی؛ سوم، بهبود اهرم فشار آمریکا و جهان در مورد فعالیت‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی.

جمهوری اسلامی با اعمال پارازیت، می‌کوشد جلوی دسترسی مردم ایران به شبکه‌های ماهواره‌ای را بگیرد، اقدامی که به نظر می‌رسد مغایر با تعهدش در توافق سال ۲۰۱۳ باشد.

حکومت ایران در ضمن کارزاری گسترده علیه شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران به راه انداخته است و برای خانواده‌های کارکنان این شبکه‌ها ایجاد مزاحمت می‌کند. اقدام‌ شبکه‌های صدا‌و‌سیما به پخش اعتراف‌های اجباری نیز باعث تحریم‌های بین‌المللی علیه این سازمان شده است.