ترامپ درخواست کرد بررسی پرونده اسناد محرمانه به سال ۲۰۲۳ موکول شود

به گفته گروه حقوقی ترامپ، اقدام «مناسب» این است که هیئتی متشکل از سه قاضی در ژانویه ۲۰۲۳ به دفاعیه‌های شفاهی این پرونده رسیدگی کند

دادستان‌ها از دادگاه خواسته بودند پرونده‌های حقوقی تا ۱۱ نوامبر طرح شوند و جلسه استماع دفاعیه شفاهی به فاصله کوتاهی پس از آن برگزار شود‌ـ SPENCER PLATT/GETTY IMAGES VIA AFP

وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، از دادگاه تجدیدنظر ناحیه یازدهم خواستار رد درخواست تسریع تجدیدنظر وزارت دادگستری در مورد تصمیم قاضی منصوب ترامپ شدند که عملا جلوی تحقیقات جنایی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهوری سابق با نگهداری اسناد دولتی در باشگاه ساحلی‌اش در فلوریدا قانون را نقض کرده، گرفته است.   

دادستان‌ها از این دادگاه خواسته بودند مجوز اجرای برنامه‌‌ای سریع را ارائه کند که براساس آن، پرونده‌های حقوقی تا ۱۱ نوامبر طرح شوند و [جلسه استماع] دفاعیه شفاهی به فاصله کوتاهی پس از آن برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت با استناد به منافع عمومی در پیشبرد این تحقیق مهم امنیت ملی در مورد اینکه آیا رئیس‌جمهوری سابق از اطلاعات دفاع ملی سوءاستفاده کرده است یا خیر، از این دادگاه می‌خواهد اجازه دسترسی دادستان‌ها و ماموران فدرال به بیش از ۱۱ هزار سند ضبط شده در جریان بازرسی خانه و دفتر کار ترامپ در ۸ اوت را صادر کند.

اما در مقابل، تیم حقوقی ترامپ در اسناد دادگاه این بحث را مطرح کرده که اقدام «مناسب» این است که هیئتی متشکل از سه قاضی به دفاعیه‌های شفاهی این پرونده رسیدگی کند، و این پیش از ژانویه ۲۰۲۳ نباشد.

کریستوفر کیس، وکیل ترامپ، در نامه‌ای در مخالفت با درخواست دولت، گفت که برنامه سریع غرض‌ورزی در حق ترامپ است، زیرا به تیم او برای پاسخ به استدلال‌های دولت فرصت کمی می‌دهد، به‌ویژه در حالی که تیم حقوقی مشغول بررسی عمده و ویژه اسناد ضبط شده از مارالاگو است.

کیس نوشت: «از سوی دیگر، اگر این درخواست تسریع نشود و ترامپ چند روز اضافی را که طبق قانون در نظر گرفته شده برای ارائه گزارشش فرصت داشته باشد، احتمالا ضرری متوجه دولت نخواهد شد.»

«دلیل موجهی ارائه نشده که نشان بدهد چرا ترامپ باید بسیار کمتر از دولت و کمتر از آنچه طبق قانون در نظر گرفته شده برای آماده‌سازی و تسلیم دفاعیه‌هایش در مقابل این دادگاه در این پرونده بی‌سابقه، وقت داشته باشد.»  

© The Independent

بیشتر از جهان