بازرسی مارالاگو در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ به نفع ترامپ خواهد شد

اما همین نظرسنجی نشان داد که به نظر ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها رسیدگی به تخلف‌های احتمالی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا باید ادامه یابد

۳۴ درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه گفتند بیشتر خود را حامی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌دانند - AFP

بر اساس نظرسنجی جدید ان‌بی‌سی نیوز، اجرای حکم بازرسی اف‌بی‌آی در خانه مارالاگو دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در پالم بیچ فلوریدا موقعیت او در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ را تحکیم کرد.

در این نظرسنجی، از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه سوال شد که آیا خود را بیشتر حامی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌دانند یا حزب جمهوری‌خواه؛ که ۴۱ درصد گفتند بیشتر حامی رئیس‌جمهوری‌ [سابق]اند و در مقابل، مشخص شد ۵۰ درصد بیشتر حامی حزب جمهوری‌خواه‌‌اند.

در مقایسه، ۳۴ درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه گفتند بیشتر خود را حامی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌دانند و ۵۸ درصد بیشتر به منزله حامیان حزب‌ جمهوری‌خواه معرفی شدند که نشان‌دهنده افزایش هفت امتیازی برای رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان بازرسی منزل ترامپ در اوایل ماه جاری، بسیاری از مقام‌های منتخب جمهوری‌خواه گرد هم آمدند و این امر باعث شد برخی جمهوری‌خواهان به دلیل اجرای حکم بازرسی خواستار کاهش بودجه اف‌بی‌آی شوند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که قاضی فدرال حکم بازرسی را تایید کرد و گفت که اگر قرار بود استشهاد استفاده‌شده برای توجیه حکم بازداشت منتشر شود، به «احتمال زیاد» ارعاب شاهدان را در پی داشت. مریک گارلند، دادستان کل، فاش کرد که شخصا حکم بازرسی را تایید کرده است.

اما همین نظرسنجی این را نیز نشان داد که به نظر ۵۷ درصد آمریکایی‌ها بررسی تخلفات احتمالی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا باید ادامه یابد. در مقابل، فقط ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان گفتند که بررسی نباید ادامه یابد؛ چون انگیزه سیاسی دارد و کشور را دچار چنددستگی می‌کند.

این نظرسنجی هم‌زمان با نظرسنجی یوگاو در هفته گذشته انجام شد که نشان داد ۵۴ درصد آمریکایی‌ها تایید کردند که مارالاگو را [در اینترنت] جست‌وجو کرده‌اند.

در نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که شرکت نظرسنجی «هارت ریسرچ» (Hart Research) و نشریه جمهوری‌خواه «پابلیک اوپینیون استراتجیز» (Public Opinion Strategies) انجام دادند، [نظر] هزار رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده از طریق تلفن را که ۷۵۰ نفرشان با تلفن همراه رای دادند، بررسی کردند.      

© The Independent

بیشتر از جهان