رهبر چچن سه پسر نوجوانش را به جنگ اوکراین فرستاد

این فرمانده جنگ می‌گوید: «زمان آن رسیده که خودشان را در نبرد واقعی نشان بدهند.»

رمضان قدیروف، رهبر چچن و متحد کلیدی ولادیمیر پوتین، فاش کرد که سه پسر نوجوانش را به جنگ با اوکراین فرستاده است.

این فرمانده جنگ که مدافع پرسروصدای جنگ در اوکراین بوده است، با نیروهای چچنی بخشی از نیروی پیش‌قراول ارتش روسیه را تشکیل داد و آخر هفته گذشته حتی از به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای در جنگ دفاع کرد.  

به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، اکنون پسران او به نام‌های احمد ۱۶ ساله، علی ۱۵ ساله و آدم ۱۴ ساله به نیروهای چچنی در خط مقدم ملحق خواهند شد.

قدیروف در پستی تلگرامی نوشت: «سن کم نباید مانع تمرین مدافعان سرزمین مادری شود. احمد، علی و آدم به‌ترتیب ۱۶ و ۱۵ و ۱۴ ساله‌اند. اما آموزش نظامی آن‌ها از مدت‌ها قبل و تقریبا از سن کم شروع شد. شوخی ندارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«وقت آن رسیده که خود را در نبرد واقعی نشان بدهند، و من به خواست خودشان عمل کرده‌ام. به‌زودی به خط مقدم می‌روند و در دشوارترین قسمت‌های خط برخورد حضور خواهند یافت.»

در همین حال، مسکو پیشنهاد قدیروف مبنی بر به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای «سبک» در اوکراین، در پی مجموعه‌ تلفات شرم‌آور در میدان نبرد، را رد کرده است.

کرملین اعلام کرد که در استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود طرفدار «رویکرد متعادل» است نه رویکرد بر مبنای احساسات.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که او حق داشت نظرش را بیان کند، اما رویکرد نظامی روسیه نباید بر پایه احساسات باشد.

روز دوشنبه، پسکوف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: «این لحظه‌ای بسیار احساسی است. سران مناطق حق دارند دیدگاهشان را بیان کنند.»

«اما حتی در لحظات سخت نیز نباید هیچ‌گونه احساساتی را به ارزیابی‌‌هایمان راه دهیم. بنابراین، ترجیح می‌دهیم به ارزیابی‌های متعادل و عینی پایبند بمانیم.»

پسکوف گفت که اساس هرگونه استفاده از سلاح‌ هسته‌ای در سیاست اتمی روسیه تعیین شده است.

این دستورالعمل‌ها استفاده از سلاح‌های هسته‌ای‌ــ یا دیگر سلاح‌های کشتار جمعی‌‌ــ را در صورتی مجاز می‌شمرد که یا علیه روسیه استفاده شوند، یا موجودیت کشور روسیه با تهدید سلاح‌های متعارف مواجه شود.

پسکوف گفت:«هیچ ملاحظه دیگری در این مورد وجود ندارد.»

ماه گذشته، پوتین به غرب هشدار داد «بلوف نمی‌زند»، وقتی گفت روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای حفاظت از قلمرو خود است.

او روز جمعه گفت که ایالات متحده آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم، با انداختن بمب هسته‌ای بر ژاپن این «روال» را ایجاد کرده است.

سایر متحدان اصلی پوتین، از جمله دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری سابق، گفته‌اند شاید لازم شود روسیه به سلاح‌های هسته‌ای نیز متوسل شود.   

روسیه دارای بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان، از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی سبک است که برای استقرار در برابر ارتش‌های مخالف طراحی شده‌اند.

گزارش تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان