جلسات استماع عمومی ظرف چند هفته آینده شروع می‌شود

جلسات تحقیقات استیضاح ترامپ زنده از تلویزیون پخش خواهد شد

رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ، در حال امضای معرفی نامه رسمی نامزدهای کابینه خود.  واشنگتن ، دی سی در تاریخ 20 ژانویه 2017. عکس از خبرگزاری فرانسه

نانسی پلوسی گفته است که انتظار دارد جلسات استماع عمومی در چارچوب تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ در ماه جاری آغاز شود.

سخنگوی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، فرآیندی را آغاز کرده که می‌تواند به عزل رئیس جمهور ختم شود. او در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «تصور می کنم که در ماه نوامبر جلسه استماع عمومی برگزار شود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ متهم است که از قدرت خود سوءاستفاده کرده است تا رئیس جمهور اکراین را،  با این هدف که در مورد جو بایدن، یکی از پیشتازان نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰، اسرار سیاسی مخرب فاش تا حتی جعل کند، تحت فشار قرار دهد.

او ادعا می‌کند که مرتکب هیچ اشتباهی نشده و همواره تأکید کرده که تماس تلفنی او با ولادیمیر زلنسکی «بی‌نقص» بوده است. او در این تماس از آقای زلنسکی خواسته که «لطفی» در حق او بکند و در مورد آقای بایدن و پسرش، هانتر، که عضو هیأت مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی است، تحقیق کند.

خانم پلوسی در یک میزگرد با خبرنگاران و گزارشگران در تلویزیون بلومبرگ گفت که جلسات استماع پشت درهای بسته تا زمانی که «مؤثر و مفید» باشد ادامه خواهد یافت. وی اظهار داشت که پرونده علیه دونالد ترامپ، برای اینکه ادامه پیدا کند، باید قوی و محکم باشد.

روز پنج‌شنبه مجلس نمایندگان مقررات مربوط به این تحقیق، که در مرحله‌ای از پرونده به وکلای آقای ترامپ اجازه می‌دهد از شاهدان بازجویی کنند را تصویب کرد تا به آن رسمیت بدهد. اگر مجلس نمایندگان بندهای استیضاح - مشخصا اتهام سوءاستفاده‌ از مقام‌ - را علیه ترامپ تصویب کنند، انتظار می‌رود که سنا جلسه محاکمه را برگزار کند.

خانم پلوسی به بلومبرگ گفت: «نمی‌دانم جدول زمانی به چه صورت خواهد بود - با فاش شدن حقیقت از این وضعیت نجات پیدا خواهیم کرد. ما در مورد اینکه رئیس جمهور استیضاح خواهد شد یا خیر، هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم».

جلسات استماع که به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد با استقبال گسترده مخاطبان همراه خواهد بود، اما آمریکایی‌ها هنوز در مورد اینکه آیا رئیس جمهور باید از سمت خود برکنار شود یا خیر، به شدت با هم اختلاف نظر دارند.

نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه واشنگتن پست و آژانس خبری ای.بی.سی نیوز، نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مردم معتقدند که رئیس جمهور باید استیضاح و عزل شود، در حالی که ۴۷ درصد با استیضاح او مخالفند.

به نظر می‌رسد که پخش مداوم اخبار در مورد پرونده اکراین به اعتبار آقای بایدن آسیب زده است - طبق نظرسنجی انجام شده توسط انجمن انتخاباتی آیووا که روز جمعه منتشر شد، آقای بایدن که قبلا پیشتاز بود اکنون از الیزابت وارن ، پیت باتیگیگ و برنی سندرز عقب‌تر است.

استفانی گریشام، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید صبح جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که دولت «آماده استیضاح احتمالی است»، اما دوباره تأکید کرد که رئیس جمهور «هیچ کاری اشتباه نکرده است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent