عربستان سعودی حمله‌های جمهوری اسلامی به منطقه کردستان عراق را محکوم کرد

توپخانه سپاه پاسداران روز پنجشنبه نیز حمله‌های تازه‌ای را آغاز کرد و منطقه مرزی «سیدکان» در شمال اربیل را گلوله‌باران کرد

REUTERS/Ako Rasheed _کنسولگری آمریکا در اربیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره ادامه حمله‌های جمهوری اسلامی دریافت کرده است

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه هفتم مهر، حمله‌های جمهوری اسلامی ايران به مناطق مرزی کردستان عراق را به‌شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود به‌اشتراک گذاشته است، اعلام کرد: «وزارت امور خارجه تمام حمله‌هایی را که باعث تهدید امنیت و ثبات عراق می‌شود به‌شدت محکوم می‌کند.» 

در این بیانیه، همچنین بر اهمیت توجه جامعه بین‌المللی به تخلفات جمهوری اسلامی تاکید شده است. این بیانیه اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران را «نقض پیمان‌ها و هنجارهای بین‌المللی» دانسته است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، شامگاه چهارشنبه، از شلیک ۷۳ موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و حمله پهپادی به مقرهای احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی در کردستان عراق خبر داد.

به گزارش شبکه العربیه، توپخانه سپاه پاسداران روز پنجشنبه نیز حمله‌های تازه‌ای را آغاز کرد و منطقه مرزی «سیدکان» در شمال اربیل را گلوله‌باران کرد.

کنسولگری آمریکا در اربیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره ادامه حمله‌های جمهوری اسلامی دریافت کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی احزاب مخالف کُرد را به دست داشتن در ناآرامی‌های دو دهفته اخیر متهم می‌کنند.

این اعتراض‌ها پس از کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله کُرد در جریان بازداشت به دست نیروهای گشت ارشاد شروع شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 احزاب کرد در واکنش به این حمله‌های سپاه پاسداران گفته‌اند قصد جمهوری اسلامی ایجاد اختلاف بین همه ایرانیان است که در اعتراض‌های سراسری علیه حکومت حضور دارند.

خبرگزاری دولتی عراق نیز روز پنجشنبه با استناد به سرويس ضدتروريستی خود در کردستان گفت در حمله‌هایی که در نزديکی اربیل و سلیمانیه در کردستان عراق انجام شد، ۱۳ نفر کشته و ۵۸ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از تشدید حمله‌های موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق مرزی کردستان عراق، دولت عراق می‌گوید در حال بررسی پاسخ‌های متفاوت به حکومت ایران است.

به‌دنبال تشدید حمله‌های سپاه پاسداران، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد روز گذشته به وزارت خارجه عراق احضار شد.

وزارت خارجه‌های بریتانیا و آمریکا نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌های جداگانه، حمله‌های موشکی-پهپادی سپاه پاسداران به کردستان عراق را نقض حاکمیت ملی عراق و تمامیت سرزمینی این کشور توصیف کردند.

هم‌زمان، شورای همکاری خلیج فارس نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قاطع حمله‌های نظامی حکومت ایران به اقلیم کردستان عراق نوشت این اقدام‌های «تجاوزکارانه»، «ناقض حاکمیت عراق» و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حمله‌های روز چهارشنبه ایران به کشته‌شدن ۱۸ نفر و مجروح شدن ۶۳ نفر منجر شده است. زنان و کودکان نیز از جمله قربانیان این حمله‌ها بوده‌اند.