استقبال صدراعظم آلمان از امضا توافق امنیت انرژی با امارات

اولاف شولتز در دومین روز سفر به منطقه در ابوظبی درباره تامین گاز مایع برای آلمان مذاکره کرد

این توافق با حضور اولاف شولتز و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس دولت امارات متحده عربی انجام شد-UAE PRESIDENTIAL COURT / AFP

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در دومین روز سفر منطقه‌ای در امارات متحده عربی توافقی برای تامین گاز مایع برای آلمان امضا کرد. آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که می‌کوشد منابع انرژی کشورهای منطقه را جایگزین واردات منابع انرژی از روسیه کند.

برلین پیش از حمله روسیه به اوکراین ۵۵ درصد منابع گاز مورد نیاز خود را از مسکو تامین می‌کرد.

شولتز که در راس هیاتی بلندپایه از تجار آلمانی به منطقه سفر کرده است، قبل از امضا این توافق گفت: «باید اطمینان حاصل کنیم که تولید ال‌ان‌جی در جهان به مرحله‌ای می‌رسد که بدون نیاز به منابع روسیه، پاسخگوی تقاضاها باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی گزارش داد که مقامات این کشور و صدراعظم آلمان در نشستی در ابوظبی درباره تامین گاز مایع طبیعی LNG برای آلمان به توافق رسیدند. این توافق با حضور اولاف شولتز و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس دولت امارات متحده عربی انجام شد.

این خبرگزاری دولتی به نقل از شولتز نوشت: «از امضا این بیانیه مشترک در زمینه توافق امنیت انرژی استقبال می‌کنم.»

به گزارش دویچه‌وله، این توافق را شرکت انرژی آلمان RWE برای تامین ۱۳۷ هزار متر مکعب گاز مایع طبیعی امضا کرده است. منابع در ماه دسامبر در اختیار ترمینال‌ ال‌ان‌جی در نزدیکی هامبورگ قرار می‌گیرد. این شرکت همچنین برای تامین بلندمدت‌تر انرژی از سال ۲۰۲۳ هم یادداشت تفاهم امضا کرده است.

این منابع با حدود ۰.۹۵ میلیارد کیلووات ساعت برق برابری می‌کند. منابع خط لوله نوردستریم ۱ از سوریه برای آلمان در اول فوریه، پیش از حمله روسیه به اوکراین برابر با حدود ۱.۷۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در روز بود.

شولتز پس از سفر روز شنبه به عربستان سعودی که با دستور کار مشابه انجام شد، روز یکشنبه به ابوظبی رسید.

شولتز در سومین مقصد این سفر منطقه‌ای رهسپار قطر شد.

بیشتر از اقتصاد