توئیتر همه تبلیغات سیاسی را ممنوع می کند

جک دورسی، مدیر عامل توئیتر، تأکید کرد که این اقدام ربطی به "آزادی بیان" ندارد، بلکه درمورد حفاظت از مردم است.

pixabay

توئیتر تبلیغات سیاسی در سراسر جهان را ممنوع می کند و می گوید: «ما اعتقاد داریم که دریافت پیام سیاسی باید کسب شود نه اینکه خریداری شود».

جک دورسی، مدیر عامل توئیتر، تأکید کرد که این اقدام ربطی به "آزادی بیان" ندارد، بلکه درمورد حفاظت از مردم است.

وی نوشت: «یک پیام سیاسی هنگامی توسط مردم دریافت می شود که مردم تصمیم بگیرند صفحه یک کاربر را دنبال کنند یا پیامی را بازتوئیت کنند. با پرداخت هزینه برای رساندن پیام به مردم، و حقنه کردن پیام های سیاسی بهینه و هدفمند به افراد، آن تصمیم از بین می رود. ما معتقدیم که این تصمیم نباید با پول به سازش کشیده شود».

«در حالی که تبلیغات اینترنتی برای تبلیغ کنندگان تجاری فوق العاده قدرتمند و بسیار مؤثر است، اما این قدرت برای سیاست خطرات قابل توجهی را به بار می آورد، جایی که می توان از آن برای تأثیرگذاری بر آراء استفاده کرد تا زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد».

«تبلیغات سیاسی اینترنتی چالش های کاملاً جدیدی را برای گفتمان مدنی ارائه می دهد: بهینه سازی پیام و هدف‌گیری خرد با استفاده از دانش ماشین، اطلاعات گمراه کننده کنترل نشده و جعلیات. همه در مقیاسی مقاومت ناپذیر، پیچیده و با شتاب زیاد.»

«ما تصمیم گرفتیم که همه تبلیغات سیاسی را  در توئیتر در سطح جهانی متوقف کنیم. ما باور داریم که دریافت پیام سیاسی باید کسب شود و نه خریداری». 

با افزایش نگرانی ها در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی در انتخابات، بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا (زمانی که تصور می شود روسیه با استفاده از توئیتر و فیسبوک در تاثیرگذاری نتایج انتخابات به نفع دونالد ترامپ تلاش کرد)، توئیتر این تصمیم را گرفت.

ماه گذشته سایت هایی از جمله توئیتر، فیس بوک و گوگل از حذف تبلیغات گمراه کننده ویدیویی کارزار انتخاباتی آقای ترامپ خودداری کردند. این ویدیو معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن، یکی از پیشگامان رقابت های انتخاباتی برای پیروزی در نامزدی دموکرات ها را هدف قرار داده بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics

© The Independent

بیشتر از جهان