گسترش همبستگی‌های بین‌‌المللی با مبارزات مردم ایران

در گردهمایی واشنگتن، شاهزاده رضا پهلوی، برای ابراز حمایت مجدد خود از اعتراض‌ها ایران در تجمع حاضر شد

همزمان با گسترش اعتراض‌های ضد حکومتی در ایران، در ده‌ها شهر کوچک و بزرگ جهان، از ترکیه و اروپا تا آمریکای شمالی و استرالیا، گردهمایی‌ها و برنامه‌های متفاوتی در همبستگی با مبارزات مردم ایران و معترضان برگزار شد.

شنبه عصر، شمار زیادی از ایرانی‌ها و فعالان آمریکایی در تجمع بزرگ میدان فارگوت واشنگتن حاضر شدند و علیه مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی شعار دادند.

در گردهمایی واشنگتن، شاهزاده رضا پهلوی، برای ابراز حمایت مجدد خود از اعتراض‌ها ایران در تجمع حاضر شد. در تجمع واشنگتن، شماری از هنرمندان و فعالان سیاسی-اجتماعی از جمله فرامرز اصلانی و مهرانگیز کار نیز سخنرانی کردند.


در مونترال و تورنتو نیز شمار زیادی از ایرانی‌ها و فعالان کانادا در همبستگی با اعتراض‌های ضدحکومتی ایران، در خیابان‌های اصلی شهر تجمع و علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.

در فرانسه نیز روز شنبه دو تجمع در میدان‌های ایتالیا و شتله شهر پاریس برگزار شد.

 بر اساس اطلاعات منتشر شده از در رسانه‌های اجتماعی، قرار است امروز یکشنبه نیز تجمعی دیگر در میدان «حقوق بشر» شهر پاریس برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزار کنندگان این تجمع در اعلان‌هایی که در این رابطه منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند تجمع روز یکشنبه ایرانیان در پاریس اجتماعی فراجناحی است و هیچ گروه سیاسی مشخصی برگزار کننده آن نیست.

همزمان با برگزاری تجمع‌های پاریس، گروه‌هایی از ایرانیان خارج از کشور نیز تجمعی در شهر لندن، پایتخت انگلستان، برگزار کردند. بر اساس گزارش‌های تصویری تهیه شده از این تجمع، که مقابل مجلس بریتانیا واقع در میدان ترافالگار برگزار شد، شمار قابل توجهی از اعضای جامعه ایرانی‌های خارج همبستگی‌شان با مبارزه سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند.

روز یکشنبه نیز قرار است تجمع‌های مختلفی در شهرهای مختلف جهان در حمایت و همبستگی با اعتراض‌ها ضدحکومتی در ایران برگزار شود.