اولین پیروزی با کی‌روش، فرار تیم ملی از رخوت

ایران با گل طارمی مقابل اروگوئه پیروز شد

مهدی طارمی تک‌گل این بازی را در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند- فدراسیون فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران عصر جمعه در ورزشگاه ان‌وی آرنا اتریش، مقابل اروگوئه یک بر هیچ پیروز شد.

کارلوس کی‌روش در دوره جدید همکاری‌اش با تیم ملی ایران توانست در اولین بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی پیروز شود؛ آن هم مقابل اروگوئه، تیمی که برای بازی‌های ایران در جام جهانی شبیه‌سازی مناسبی به نظر می‌رسد.

کی‌روش با این پیروزی به تیمش امیدوار شد. اگرچه نتیجه بازی‌های تدارکاتی چندان پراهمیت نیستند، تمرین پیروزی پیش از جام جهانی برای ایران ارزشمند است.

تک‌گل این بازی را مهدی طارمی در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند. او که از دقیقه ۶۸ به میدان رفته بود، تعویض طلایی ایران بود و با گل خود توانست پیروزی یک‌ بر هیچ ایران را رقم بزند.

کی‌روش در بازی مقابل اروگوئه علیرضا بیرانوند را به امیر عابدزاده ترجیح داد و از شجاع خلیل‌زاده استفاده کرد که پیش‌تر گفته می‌شد به او اعتقادی ندارد. سامان قدوس هم در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و او شاید در دوره مربی‌گری کی‌روش، جایگاه بهتری در تیم ملی بیابد. وحید امیری نیز پس از پایان مصدومیتش، دقایقی به میدان رفت تا برای آینده آماده‌تر باشد. ابوالفضل جلالی نیز بازیکنی بود که با تصمیم کی‌روش به شکلی غافلگیرکننده، در ترکیب اصلی قرار گرفت.

در فهرست تیم ملی ایران مقابل اروگوئه، حمیرا اسدی مدیر تیم معرفی شده بود. در حالی که تا امروز سابقه نداشت مدیر تیم ایران زن باشد. عجیب اینکه به جای اسدی، مهدی محمدنبی به عنوان مدیر تیم روی نیمکت تیم ملی نشست.

تیم ملی فوتبال ایران در ماه‌های گذشته با بحران برنامه‌ریزی برای برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی مواجه بود و نتوانست روند آماده‌سازی برای جام جهانی قطر را خوب پیش ببرد؛ اما این بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه برای تیم ایران نجات‌بخش بود و تیم را از رخوت بیرون کشید.

بسیاری از دوستداران فوتبال توقع داشتند بازیکنان تیم ملی ایران در بازی مقابل اروگوئه به قتل مهسا امینی و وقایع اخیر در ایران و موج اعتراض‌های مردمی واکنشی نشان دهند.

تیم ایران در بازی تدارکاتی بعدی، روز ۶ مهر مقابل سنگال بازی خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال