شروع سخت کی‌روش مقابل ستاره‌های اروگوئه

مربی پرتغالی تیم ملی دنبال شناختن بهترین گزینه‌ها برای خطوط دفاع و میانی است

بازگشت کی‌روش به معنی برقراری نظم دوباره در اردوی تیم ملی است- ATTA KENARE / AFP

اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران پس بازگشت کارلوس کی‌روش، روز جمعه در اتریش مقابل تیم ملی اروگوئه برگزار می‌شود. بازی با اروگوئه و بازی سه‌شنبه هفته آینده مقابل سنگال تنها فرصت‌های سرمربی جدید تیم ملی برای محک زدن شاگردانش پیش از سفر به قطر محسوب می‌شوند؛ چرا که این مربی به دلیل فشردگی برنامه‌ها، پیشنهاد بازی دوستانه مقابل روسیه پیش از جام جهانی را رد کرد. 

شاید برای همین است که مربی پرتغالی ترجیح داده است بازیکنانی را که از آن‌ها شناخت بیشتری دارد، برای این اردو انتخاب کند و به احتمال زیاد، همین گروه با تغییرات اندکی راهی جام جهانی خواهد شد. ۱۶ بازیکن از فهرست فعلی تیم ملی در جام جهانی روسیه حاضر بودند و این مربی باتجربه روی بازیکنانی دست گذاشت که با دیدگاه‌های فنی او آشنایی دارند. 

به گزارش رویترز، کی‌روش درباره برنامه‌های تیم ملی در اتریش گفت: «این اولین قدم ما به منظور آماده‌سازی برای جام جهانی است. ما داخل و بیرون زمین با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا برای این مسابقات آماده شویم. ما مسئولیت داریم که شرایط تیم را ارتقا بدهیم، پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو برویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازگشت کی‌روش به معنی برقراری نظم دوباره در اردوی تیم ملی است. آخرین اردوی تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ در قطر حاشیه‌های زیادی داشت و شب‌زنده‌داری بازیکنان با انتقادهای زیادی روبرو شد؛ ولی رسانه‌ها خبر دادند که تمام فعالیت‌های بازیکنان در اتریش کاملا زیر نظر سرمربی پرتغالی است. 

بزرگ‌ترین مشکل کی‌روش برای این اردو غیبت احمد نوراللهی، رامین رضاییان و امید نورافکن به دلیل صادر نشدن ویزای اتریش است. اگرچه نوراللهی سرانجام توانست خود را به اردو برساند، احتمالا مقابل اروگوئه بازی نخواهد کرد.

دیه‌گو آلونسو، سرمربی اروگوئه، هم برای این بازی غایبان مهمی دارد و دیه‌گو گودین و سباستین کواتس، دو مدافع میانی باتجربه، و ادینسون کاوانی، مهاجم سابق پاری‌ سن‌ژرمن و منچستریونایتد، در این اردو حاضر نیستند. با این حال او همچنان می‌تواند در مواجهه با شاگردان کی‌روش، تیم پرستاره‌ای را به زمین بفرستد. رونالد آرائوخو، مدافع بارسا، فدریکو والورده، هافبک رئال مادرید، داروین نونز، مهاجم لیورپول و لوییز سوارز، مهاجم سابق بارسا، مهم‌ترین چهره‌های این تیم محسوب می‌شوند.

مربی جدید اروگوئه درباره اهمیت این بازی برای تیمش گفت: «در این اردو، علاوه بر تلاش برای شکست ایران و کانادا، روی پیاده کردن سبک بازی‌ خود در جام جهانی تمرکز خواهیم کرد.»

کی‌روش در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ توانست برای تیم ملی فوتبال ایران ساختار دفاعی منسجمی بسازد. مهم‌ترین هدف او در این دو بازی تدارکاتی هم پیدا کردن بازیکنانی است که بتوانند در برابر حملات  انگلستان، ولز و آمریکا به‌خوبی مقاومت کنند.

او در مصاحبه‌اش با فوتبال ۳۶۰، هم روی این موضوع تاکید کرد و گفت: «در تیم ملی مهاجم زیاد داریم. بیشتر دنبال مدافع و هافبک‌هایی می‌گردیم که بتوانند توپ را به خط حمله برسانند.»

بیشتر از فوتبال