انتظار کی‌روش برای پیوستن سه بازیکن به اردوی تیم‌ ملی در اتریش

امکان دارد مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران سه بازیکن کلیدی را مقابل اروگوئه در اختیار نداشته باشد

بر اساس اخبار منتشر شده، سه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران موفق نشده‌اند ویزای کشور اتریش را دریافت کنند -- ATTA KENARE / AFP

تیم ملی فوتبال ایران برای دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال به اتریش رفته است و پنجشنبه باید در برابر حریف پرستاره آمریکای جنوبی به میدان برود، ولی هنوز تمام بازیکنان در اردو نیستند و این می‌تواند بر روند آماده‌سازی تاثیر منفی بگذارد.

فدراسیون فوتبال چند هفته قبل فهرستی ۵۰ نفره به انتخاب دراگان اسکوچیچ را به سفارت اتریش فرستاد تا برای دریافت روادید بازیکنان زمان کافی در اختیار داشته باشد. در همان روزها بود که بحث تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران داغ شد و کارلوس کی‌روش پس از توافق با فدراسیون فوتبال، نام چند بازیکن دیگر را برای دریافت روادید اضافه کرد.

مربی پرتغالی پس از ورود به تهران و برگزاری اردوی اولیه با بازیکنان لیگ، فهرست نهایی‌اش را برای سفر به اتریش اعلام کرد، ولی دو بازیکن از این جمع به دلیل مشکل روادید نتوانستند همراه تیم عازم وین شوند. رامین رضاییان، بازیکنی که نامش را کی‌روش به فهرست اضافه کرده بود، یکی از دو بازیکنی بود که در تهران جا ماند، هرچند فدراسیون فوتبال امیدوار است که او بتواند هرچه زودتر به تیم ملی بپیوندد.

امید نورافکن هم سرنوشتی مشابه با هم‌تیمی‌اش در سپاهان داشت؛ در حالی که او یکی از بازیکنان منتخب اسکوچیچ بود و نامش در فهرست اولیه برای دریافت روادید آمده بود. به گزارش خبر ورزشی، دلیل صادر نشدن روادید نورافکن پر شدن برگه‌های گذرنامه‌اش بود و بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم به این موضوع توجهی نداشت.

مشکل سفر به اتریش فقط مربوط به بازیکنان شاغل در لیگ برتر نبود و برای یکی از لژیونرها هم دردسرساز شد. احمد نوراللهی، که در لیگ امارات بازی می‌کند، هنوز نتوانسته است ویزای سفر به اتریش را بگیرد و مشخص نیست به بازی اول برسد. هافبک شباب الاهلی یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در دوره اسکوچیچ بود و به نظر می‌رسد که کی‌روش هم به‌واسطه شناخت قبلی، حساب زیادی روی او باز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون فوتبال درباره مشکلی که برای هافبک سابق پرسپولیس به وجود آمد، در اطلاعیه‌ای نوشت: «دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال کلیه فرم‌ها، دعوتنامه و مدارک مورد نیاز جهت حضور در سفارت اتریش در کشور امارات را در موعد مقرر در اختیار آقای نوراللهی قرار داده است. با توجه به اینکه پروسه اداری سفارت اتریش در امارات بسیار متفاوت‌تر از سفارت اتریش در تهران است، بر همین اساس ویزای ایشان تاکنون صادر نشده و پیگیری‌های مستمر درباره صدور ویزای این ملی‌پوش در حال انجام است تا هرچه زودتر به کاروان تیم ملی در اتریش ملحق شود.»

تیم ملی پس از برگزاری اردوی سه‌روزه در تهران، یکشنبه ۲۷ شهریور وارد وین شد و همان روز، تعداد زیادی از لژیونرها به اردوی تیم ملی پیوستند. شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید ابراهیمی، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده و میلاد محمدی همراه مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد، سه بازیکن باتجربه تیم، همان روز خودشان را به کی‌روش معرفی کردند. دوشنبه نوبت سامان قدوس و صادق محرمی بود که وارد هتل تیم ملی در اتریش شوند و امیر عابدزاده هم قرار بود ساعاتی بعد به تیم اضافه شود.

با این حال، هنوز وضعیت سه بازیکنی که گزینه حضور در ترکیب اصلی‌اند نامشخص مانده و ممکن است کی‌روش نتواند از آن‌ها مقابل اروگوئه استفاده کند.

بیشتر از فوتبال