مردم سقز از سخنرانی نماینده این شهر در مراسم یادبود مهسا امینی جلوگیری کردند

«خانواده امینی مرا از یادبود مهسا بیرون نکردند، مردم جلو سخنرانیم را گرفتند»

به‌دنبال مخالفت مردم سقز و بستگان مهسا امینی با سخنرانی نماینده سقز و بیرون کردن او از مراسم یادبود مهسا، این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: «خانواده امینی مرا از مراسم بیرون نکردند فقط عده‌ای از مردم احساساتی شدند و جلوی سخنرانی مرا گرفتند.»

گزارش‌ها از سقز حاکی است هنگامی که بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، قصد سخنرانی در مراسم ختم مهسا امینی را داشت، مردم و بستگان مهسا امینی با این اقدام مخالفت کرده و اجازه انجام سخنرانی را به این نماینده مجلس شورای اسلامی ندادند.

بهزاد رحیمی با تایید مخالفت مردم با سخنرانی‌اش در مراسم ختم مهسا امینی، گفت: «خانواده امینی مرا از مراسم بیرون نکردند اما یک عده‌ای احساسی شدند و به نظر می‌رسید حساب شده بود، چون دوربین نیز در دست داشتند و من به خاطر حرمت جمع نشستم و سخنرانی نکردم و بعد نماز از مراسم خارج شدم.»

رحیمی افزود: «با هماهنگی صورت‌گرفته با امام [جماعت] مسجد، بنا بود من در مراسم ختم مهسا امینی ۲۰ دقیقه سخنرانی کنم، اما در این بین یک عده‌ای به صورت خودسر که یا با من زاویه داشتند یا به صورت خودجوش از این قضیه ناراحت بودند، مانع سخنرانیم شدند.»

این نماینده مجلس با اشاره به اعتراض‌های مردمی در سقز گفت: «در شهر سقز نیز مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور، مردم به نشانه اعتراض تجمعاتی را در میادین تشکیل داده‌اند و ساعاتی در میادین حضور داشتند و شعارهایی نیز سر دادند.»

رحیمی از بازداشت مردم معترض به مرگ مهسا امینی در سقز حمایت کرد و گفت «آن‌ها قصد اهانت داشتند و به اموال عمومی آسیب رساندند» و به همین دلیل بازداشت شدند.

نماینده سقز از مردم این شهر خواست به جای اعتراض به کشته شدن مهسا امینی، «سکوت کنند» و گفت: «در صورتی که مردم سکوت کنند شاید شاهد حادثه دیگری از این جنس (کشته شدن مهسا امینی) نباشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده مجلس همزمان تایید کرد که اینترنت تلفن‌های همراه در سقز از زمان برگزاری اعتراض‌ها قطع شده است. بهزاد رحیمی گفت: «اینترنت خانگی در سطح شهر سقز وصل است، اما اینترنت همراه وصل نیست. بعد از قطعی اول وصل شده بود اما از دوشنبه مجددا اینترنت‌ها همراه قطع شده است.»

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز، در جریان سفر به تهران همراه با خانواده‌‌اش، به دست نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد و سه روز پس از آنکه در بازداشتگاه وزرا، متعلق به پلیس امنیت اخلاقی، بیهوش شد و به کما رفت، مرگ او به‌طور رسمی اعلام شد.

پس از آن بیمارستان کسری تهران در بیانیه اعلام کرد که پیکر مهسا امینی شامگاه سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، «بدون علائم حیاتی و پس از مرگ مغزی» به این بیمارستان منتقل شده بود.

امجد امینی، پدر مهسا، همه اظهارات و ادعاهای مقام‌های جمهوری اسلامی درباره بیماری دخترش را تکذیب کرد و گفت که مطمئن است مهسا امینی در اثر وارد شدن ضربه در طول مدت بازداشت به کما رفته و کشته شده است.

از روز شنبه و به‌دنبال خاکسپاری مهسا امینی، ده‌ها شهر در ایران صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به کشته شدن این دختر جوان بوده است، اعتراض‌هایی که با حمله به مردم و سرکوب شدید آن‌ها به دست نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شده است.