پدر مهسا امینی تمام اظهارات پلیس را تکذیب کرد؛ آنها دروغ می‌گویند

امجد امینی اعلام کرد که پلیس با دخترش برخورد فیزیکی کرده است

امجد امینی به همراه برخی دیگر از خانواده‌ها مهسا در این روز‌ها سکوت نکرده و تلاش می‌کند ابعاد قتل دخترش را روشن کند_ خانواده امینی

امجد امینی پدر مهسا امینی در تازه‌ترین موج افشاگری‌های خود گفت کبودی‌های بدن دخترش ناشی از ضرب و جرح بوده و مقام‌های پلیس در این‌ پرونده دروغ می‌گویند و می‌خواهند واقعیت را پنهان کنند.

امینی که به همراه برخی دیگر از خانواده‌ مهسا در این روز‌ها سکوت نکرده و تلاش می‌کند ابعاد قتل دخترش را روشن کند، برای چندمین‌بار روایت‌های رسمی از این پرونده را رد کرد.

او به سایت «رویداد ۲۴» گفت که ماموران گشت ارشاد «با وسایل مختلف» با دخترش «برخورد فیزیکی» کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا کبودی‌های ناشی از این برخورد‌ها را پنهان کنند.

امینی اضافه کرد که پلیس در انتقال دخترش به بیمارستان هم تعلل کرد و در بیمارستان هم «همه سر و بدن او را پوشانده بودند تا ما کبودی‌های بدنش را نبینیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پدر اضافه کرد که «من با هزار بدبختی توانستم کبودی‌های پای مهسا را ببینم.»

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهارات مقام‌های پلیس مبنی بر پوشش نامناسب و بیماری دخترش را تکذیب کرد و گفت آنها در این رابطه دروغ می‌گویند.

امینی گفت که پلیس و سایر نهاد‌های مسئول به درخواست‌های او مبنی بر در اختیار داشتن تمام فیلم‌های مربوط به این قتل را بی‌پاسخ گذاشته‌اند و «هر فیلمی هم که در فضای مجازی منتشر شده، سانسور شده است.»

امجد امینی روز گذشته نیز اعلام کرد بود در گفتگوی تلفنی که با ابراهیم رئیسی داشته هم به او گفته است: «فیلم صدا و سیما دروغ است، این فیلم تقطیع شده و کامل نیست.»

جهانی شدن پرونده قتل مهسا امینی محصول همین شجاعت و صراحت پدر و برخی دیگر از اعضای خانواده این دختر ۲۲ ساله سقزی است.

انتشار تصاویر این دختر هنگامی که در بیمارستان بستری بود تا اطلاع‌رسانی قابل قبول از آخرین وضعیت جسمانی‌اش گرفته تا مخالفت با دفن زودهنگام پیکر دخترشان و حالا ادامه اعتراض‌ها و افشاگری‌ها باعث شد که قتل مهسا امینی به موضوعی جهانی تبدیل شود.

بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا به همراه تعداد قابل توجهی از چهره‌های شناخته شده هنری و فرهنگی و سیاسی از جمله شخصیت‌های حقیقی و حقوقی‌اند که از مرگ مهسا اظهار تاسف کرده و سیاست‌های ضد زن جمهوری اسلامی را محکوم کرده‌اند.

در ایران هم بسیاری از شهرها شاهد اعتراض‌های قابل توجهی در واکنش به قتل مهسا امینی شد و معترضان هم خواستار لغو بسیاری از قوانین ضد زن شده‌اند.

بیشتر از مقالات