روایت سفیر جمهوری اسلامی ایران از تماس کم‌سابقه وزیر خارجه استرالیا با امیرعبداللهیان

پنی ونگ قرار است هفته آینده در چارچوب بازدید از کشورهای خاورمیانه به اسرائیل سفر کند

پنی ونگ، وزیر خارجه اسرائیل - خبرگزاری فرانسه

پنی‌ ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا بلافاصله پس از حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائيل در تماس تلفنی کم‌سابقه‌ای با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها خواسته در جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه نقش ایفا کنند.

احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا جزئیاتی را از این تماس روایت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صادقی گفت که ونگ اواخر ماه اکتبر در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به دیگر کشورهای منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

صادقی این تماس را «یک اقدام خوب» عنوان کرد و گفت: «ما هرچه در توان داشتیم انجام دادیم.»

به گزارش فایننشیال ریویو (Financial Review)، این تماس ونگ در حالی افشا شد که او قرار است هفته آینده در چارچوب بازدید از کشورهای خاورمیانه به اسرائیل سفر کند. وزیر خارجه استرالیا در این سفر ضمن بررسی گزینه آتش‌بس دوجانبه میان حماس و اسرائیل از بخش‌هایی از کرانه باختری بازدید ‌می‌کند.
ونگ در این سفر خاورمینه‌ای به ایران نمی‌رود.

وزیر خارجه استرالیا همچنین از حامیان راه‌حل دو کشوری برای پایان دادن به درگیری‌های طولانی مدت میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است.

این درحالی است که یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در دیدار هفته گذشته با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده تصریح‌ کرد که برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها «افزایش فشار بر تهران حیاتی است.»

بیشتر از مقالات