نام خانوادگی خاندان سلطنتی چیست؟

ملکه نام خانوادگی سلطنتی وینزر را پس از رسیدن به سلطنت در سال ۱۹۵۲ پذیرفت

ملکه الیزابت دوم روز پنجشنبه (۸ سپتامبر) در ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال درگذشت.

او ۷۰ سال رئیس دولت بود و از پیشینیانش بیشتر عمر کرد و تغییرهای عظیم در زندگی اجتماعی و سیاسی بریتانیا را زیر نظر داشت.

با این حال، یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای بسیاری از مردم در مورد ملکه فقید و خانواده او پیش بیاید، این است که چرا آن‌ها از نام خانوادگی خود استفاده نمی‌کنند.

در اینجا مطلبی آمده که لازم است بدانید:

تاریخچه نام خانوادگی سلطنتی در بریتانیا چیست؟

اعضای خانواده سلطنتی قبل از سال ۱۹۱۷هیچ نام خانوادگی نداشتند، فقط از نام خاندان یا سلسله‌‌‌ای برخوردار بودند که به آن تعلق داشتند.

بر اساس تارنمای رسمی خانواده سلطنتی، پادشاهان و شاهزادگان در طول تاریخ با نام کشورهایی شناخته می‌شدند که خود و خانواده‌هایشان بر آن‌ها حکومت می‌کردند. به این ترتیب، پادشاهان و ملکه‌ها امضایشان را فقط با نام کوچک خود درج می‌کردند.

هنگامی که جناح رقیب خط جانشینی را در خانواده‌ای از آن خود می‌کرد- یا زمانی که جانشینی به‌دست زنان به شاخه دیگری از خانواده منتقل می‌شد، نام سلسله‌ها تغییر می‌کرد.

پس نام خانوادگی خانواده سلطنتی چیست؟

همان‌طور که فرزندان اغلب نام خانوادگی خود را از پدرشان می‌گیرند، حاکمان نیز نام خاندان مربوط خود را از پدرانشان می‌گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همین دلیل، پسر ارشد ملکه ویکتوریا، ادوارد هفتم، به خاندان ساکس کوبورگ- گوتا تعلق داشت - یعنی نام خانوادگی پدرش، شاهزاده آلبرت.

با این حال، تغییری بنیادین در سال ۱۹۱۷ به وجود آمد و جورج پنجم نام وینزر را نه‌تنها برای نام خاندان یا سلسله، بلکه به‌عنوان نام خانوادگی خانواده‌اش بر خود گذاشت.

این نام خانوادگی در نتیجه احساسات ضد آلمانی در طول جنگ جهانی اول تغییر کرد و وینزر از روی قلعه‌ای به همین نام انتخاب شد.

ملکه الیزابت دوم نام خانوادگی سلطنتی وینزر را  پس از رسیدن به قدرت در سال ۱۹۵۲ پذیرفت.

با این حال، ملکه و شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۶۰ تصمیم گرفتند که طبق خواست خود فرزندان بلافصل‌شان را از بقیه خانواده سلطنتی متمایز کنند، زیرا وینزر نام خانوادگی تمام نوادگان زن و مرد مجرد جورج پنجم بود.

به این ترتیب در شورای خصوصی اعلام شد که نوادگان ملکه، غیر از آن‌هایی که ویژگی سلطنتی اعلیحضرتی و عنوان شاهزاده/ شاهدخت دارند، یا نوادگان مونثی که ازدواج می‌کنند، نام ماونت باتن- وینزر را خواهند داشت.

چرا اعضای خانواده سلطنتی از نام خانوادگی خود استفاده نمی‌کنند؟

با توجه به تغییر دائمی نام خانوادگی، خانواده سلطنتی ترجیح می‌دهد از آن استفاده نکند.

به‌عنوان مثال، وقتی که دوک ولز و دوک ساسکس به مدرسه می‌رفتند، به آن‌ها ویلیام ولز و هری ولز می‌گفتند که برگرفته از عنوان پدرشان، شاه چارلز سوم، یعنی شاهزاده ولز آن زمان بود.

همچنین، شاهزاده جورج و خواهران و برادرانش نام خانوادگی کمبریج را برای دوران تحصیل خود برگزیدند که از عنوان قبلی ویلیام یعنی دوک کمبریج گرفته شده بود.

ازآنجایی‌که معمولا از این عناوین استفاده نمی‌شود، بهتر است به نام کوچک اعضای خانواده سلطنتی یا عنوان آن‌ها اشاره شود.

آخرین اخبار روز را در مورد درگذشت ملکه الیزابت دوم در اینجا دنبال کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی