حمله نقابداران به معترضان در عراق

در خونین‌ترین شب اعتراض‌ها در کربلا ۱۸ نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند

AFP

شب گذشته (سه‌شنبه)،‌ در یکی از خونین‌ترین شب‌های تظاهرات در عراق، تنها در کربلا ۱۸ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

دور جدید اعتراض‌ها در عراق پس از اربعین از شامگاه پنجشنبه آغاز شد. اعتراض‌ها از اول اکتبر با نارضایتی از وضعیت معیشتی، بیکاری و فساد دولت شروع شد و اکنون هدف سرنگونی حکومت عراق است.

در جریان این تظاهرات تا کنون ۲۴۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی و مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی در کربلا حاکی از آن است که گروهی از افراد مسلح که نقاب به صورت داشتند به روی جمعیت تیراندازی کرده‌اند. معترضان در فاصله نزدیکی از حرم امام حسین چادرهایی برپا کرده بودند.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، روشن نیست که این افراد نقاب‌پوش به چه گروهی تعلق داشته‌اند.

قبلا گزارش‌هایی از کشته‌شدن ده‌ها نفر از معترضان با شلیک مستقیم به سر و سینه‌ آنها منتشر شده بود. گفته می‌شود تک‌تیرانداز‌هایی که دولت مسئولیت آنها را نمی‌پذیرد، با گروه شبه‌نظامی حشد‌الشعبی به تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد، در ارتباط هستند.

از سوی دیگر اعتراض‌ها در بغداد و میدان تحریر نیز همچنان ادامه دارد. ارتش از روز دوشنبه اعلام کرده که از نیمه شب به مدت شش ساعت ممنوعیت رفت و آمد برقرار است، اما معترضان باوجود این ممنوعیت در خیابان می‌مانند.

مقتدی صدر در نجف/خبرگزاری فارس

اعتراض‌های اولیه با دعوت مقتدی صدر،‌ روحانی شیعه آغاز شد و او خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود. اکنون صدر که رهبر ائتلاف سائرون در عراق است، می‌گوید حاضر به ائتلاف با هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح است.

صدر که اخیرا به ایران سفر کرده بود،‌ روز سه‌شنبه به محض بازگشت از تهران به نجف رفت و با یک خودروی سفیدرنگ در بین معترضان دیده شد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق بسته‌های اصلاحاتی را در جهت افزایش خدمات اجتماعی و رفاهی به منظور راضی کردن معترضان اعلام کرده‌ است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که از نظر معترضان این اصلاحات کافی نیست و رژیم باید سرنگون شود. 

بیشتر از