سقوط تاریخی نرخ فقر در میان کودکان آمریکایی

کاهش اخیر فقر را می توان مستقیما با افزایش اعتبار مالیاتی کودکان مرتبط دانست که در ژوئیه ۲۰۲۱ اجرا شد

کارشناسان می‌گویند که کاهش فقر در میان کودکان، مسئله‌ای مرتبط با وضعیت زنان است- Joaquin SARMIENTO / AFP

داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که نرخ فقر کودکان در آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت و به پایین ترین حد خود رسید و کاهش یک دهه‌ای این روند تسریع شده است.

اکنون در سایه برنامه‌های دولت برای کاهش فقر، میلیون‌ها کودک آمریکایی در فقر بزرگ نمی‌شوند.

به گزارش وبسایت آکسیوس کاهش اخیر فقر را می توان مستقیما با افزایش اعتبار مالیاتی کودکان مرتبط دانست که در ژوئیه ۲۰۲۱ اجرا شد اما در پایان آن سال منقضی شد - به این معنی که شمار مربوط به سال آینده احتمالا افزایش خواهد داشت. کاهش فقر در میان کودکان آمریکایی با کاهش شمار والدین فقیر به‌ویژه مادران، ارتباط مستقیم دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنان که آمار نشان می‌دهد تعداد زنان سرپرست خانوار فقیر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل کاهش یافت و به چهار میلیون و ۹۵۰ هزار نفر رسید. این شمار در سال ۲۰۲۰ هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود. 

کارشناسان می‌گویند که کاهش فقر در میان کودکان، مسئله‌ای مرتبط با وضعیت زنان است.

هزینه‌های دولت آمریکا برای کودکان کم‌درآمد طی سه دهه گذشته به طور پیوسته و از طریق برنامه‌هایی چون اعتبارات مالیاتی قابل استرداد، و برنامه کمکی تغذیه تکمیلی، و کوپن خوراک افزایش یافته است.

آمار نشان می‌دهد که فقر کودکان در سال ۱۹۹۳ در ایالات متحده آمریکا ۲۷.۹ درصد بود و در سال ۲۰۲۱ به کاهش تاریخی ۵.۲ درصد رسید.

بیشتر از جهان