قوانین ادای احترام به ملکه: ممنوع بودن شمع و عروسک

چه سرنوشتی در انتظار صدها هزار دسته گل یادبود ملکه است؟

با اعلام خبر درگذشت ملکه بریتانیا، صدها هزار شهروند این کشور با گذاشتن دسته‌گل‌هایی در نقاط مختلف به ملکه فقید این کشور ادای احترام کردند. اوج این رسم باشکوه بریتانیایی را احتمالا در تصاویر ده‌ها هزار دسته‌گل یابود شاهدخت دایانا به یاد داشته باشید. اما سوال اینجا است که سرنوشت این دسته‌گل‌ها چه خواهد شد؟

مسئولان تشریفات دربار این بار برای این ادای احترام قوانینی وضع کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

مردم در چه مکان‌هایی اجازه دارند گل‌های یادبود خود را بگذارند؟

از بازدیدکنندگان دعوت شده است تا گل‌های یادبود خود برای ادای احترام را در یک بخش اختصاصی در گرین‌پارک و سایر اماکنی که مسئولان شهری مشخص کرده‌اند، بگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسته‌بندی‌ دسته گل‌ها باید جدا شود و هیچ دسته‌گلی با پوشش پلاستیکی پذیرفته نخواهد شد.

باغ گل یادبود گرین‌پارک مکان اصلی درنظرگرفته‌شده برای گذاشتن گل در نزدیکی کاخ باکینگهام است. هر گلی که در مجاورت کاخ باکینگهام باقی بماند، در پایان همان روز به محل باغ گل یادبود در گرین‌پارک منتقل می‌شود.

برای گل‌های یادبود باقی‌مانده در مناطق دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 اگر بازدیدکنندگان دسته‌گل‌ها را در مکان‌های غیرمجاز مثلا جلو مرکز خرید رها کنند، کارکنان پارک‌های سلطنتی گل‌ها را برمی‌دارند و اگر در شرایط خوبی باشند، به گرین‌پارک منتقل می‌کنند. گل‌های پژمرده به قلمستان هایدپارک منتقل خواهند شد.

چه شکلی از گل‌های یادبود قابل قبول است؟

هر شکلی از گل قابل قبول است. تنها به منظور حفاظت از محیط زیست از بازدیدکنندگان خواسته شده است فقط مواد آلی یا کمپوست‌شونده را انتخاب کنند. تمام بسته‌بندی‌ها را از دسته‌‌گل‌ها حذف کنند و در سطل‌های فراهم‌شده به همین منظور قرار دهند. مسئولان هایدپارک می‌گویند برداشتن بسته‌بندی به طول عمر گل‌ها می‌افزاید و به مرحله بعدی که کمپوست آن‌ها است و بین یک تا دو هفته پس از تاریخ تشییع جنازه شروع می‌شود، کمک می‌کند.

چه چیزهایی ممنوع است؟

متاسفانه هیچ‌ نوع هدیه و کاردستی برای یادبود پذیرفته نمی‌شود و از عموم مردم درخواست شده است از آوردن آن‌ها به پارک‌ها خودداری کنند. امکان روشن کردن شمع هم در پارک‌ها وجود نخواهد داشت و شمع‌های روشن خاموش و به طور مداوم جمع‌آوری می‌شوند.

گل‌های یادبود تا کی باقی خواهند ماند؟

گل‌های یادبود تا زمانی که تمام تشریفات ادامه دارد، در محل باقی می‌مانند. پیش‌بینی می‌شود که تمام گل‌های یادبود ظرف هفت تا ۱۴ روز پس از تاریخ تشییع جنازه، از پارک برداشته شوند.

بر گل‌ها به صورت مداوم نظارت می‌شود و اگر پژمرده شده باشند، برداشته و به قلمستان هایدپارک برده می‌شوند تا برای کمپوست آماده شوند.

بعد از آن چه اتفاقی برای گل‌های یادبود خواهد افتاد؟

برچسب‌ها و کارت‌ها از گل‌ها جدا و نگه داشته می‌شوند. پس از جداسازی بسته‌بندی‌ها و کارت‌ها و برچسب‌های جامانده در قلمستان هایدپارک، مواد گیاهی برای کمپوست در باغ کنزینگتون جدا می‌شوند. این مواد آلی کمپوست‌شده پای درختچه‌ها و پروژه‌های محوطه‌سازی در سراسر پارک‌های سلطنتی استفاده خواهد شد.

بیشتر از زندگی