شاه چارلز و کامیلا کجا زندگی خواهند کرد؟

نخستین بار، ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۷ از خانه سلطنتی مرکز لندن استفاده کرد و اقامتگاه رسمی حکمرانان بریتانیا محسوب می‌شود؛ اکنون کاخ باکینگهام در حال بازسازی ۳۶۹ میلیون پوندی است

ملکه الیزابت دوم تعدادی اقامتگاه‌ داشت، از جمله کاخ باکینگهام، بالمورال و کاخ وینزر.

با این حال، با درگذشت او در روز پنجشنبه ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۷ شهریور)، در سن ۹۶ سالگی، این پرسش مطرح می‌شود که چارلز سوم، پادشاهی که به‌تازگی تاج‌گذاری کرده است، و کامیلا، ملکه همسر، کجا مستقر خواهند شد؟  

این زوج سلطنتی از زمان ازدواجشان در آوریل ۲۰۰۵، در کلارنس‌هاوس لندن و های‌گرو در گلاسترشر زندگی می‌کردند.

هنوز کاخ باکینگهام یا کلارنس‌هاوس درباره محل سکونت آن‌ها اطلاعیه رسمی منتشر نکرده‌اند، اما به احتمال زیاد، پادشاه جدید می‌خواهد در کاخ باکینگهام اقامت ‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین بار، ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۷ از خانه سلطنتی مرکز لندن استفاده کرد و اقامتگاه رسمی حکمرانان بریتانیا محسوب می‌شود.

این کاخ مجلل ۷۷۵ اتاق دارد که ۱۹ اتاق ملاقات رسمی، ۵۲ اتاق‌خواب سلطنتی و مهمان، ۱۸۸ اتاق‌خواب برای کارکنان، ۹۲ دفتر کار، و ۷۸ دستشویی را شامل می‌شود.

به گزارش دیلی میل، چارلز «قاطعانه معتقد است که این خانه نماد بارز سلطنت در پایتخت این کشور است و بر این مبنا، باید خانه او باشد».

یک منبع سلطنتی به این روزنامه گفت: «هیچ بحثی در این‌باره نیست. نظر اعلیحضرت این است که مقر سلطنت پادشاه لازم دارد. هرگز تردیدی در این‌باره نبوده است.»

ملکه پیش از مرگش، بخش زیادی از اوقاتش را در کاخ وینزر گذراند، چون کاخ باکینگهام با بودجه ۳۶۹ میلیون پوندی از جیب مالیات‌دهندگان، در دست بازسازی است.

این پروژه‌ــ که به‌روزرسانی سیستم گرمایشی، لوله‌کشی، و سیم‌کشی برق را شامل می‌شود‌ــ تا سال ۲۰۲۷ به اتمام نمی‌رسد، بنابراین چارلز و کامیلا می‌توانند تا آن زمان در جایی دور از کاخ باکینگهام اقامت کنند.

خوشبختانه، در این مدت می‌توانند خانه‌های زیادی را برای زندگی انتخاب کنند. علاوه بر کلارنس‌هاوس و های‌گرو، برکهال در اسکاتلند، خانه سابق ملکه مادر، را هم دارند.

خانه‌ لوینی‌ورمود (Llwynywermod) در ولز، نزدیک لنداوری (Llandovery) در کارمادنشر(Carmarthenshire) را نیز دارند که آن‌ها هنگام دیدار سالانه کشوری پادشاه در مقام شاهزاده ولز سابق، در آن اقامت می‌کردند.

© The Independent

بیشتر از زندگی