ادعاهای عجیب و غریب ستاره موسیقی رپ

کانیه وست: دموکرات‌ها سیاه‌پوستان امریکایی را «شستشوی مغزی» داده‌اند

کانیه وست ستاره مشهور موسیقی رپ و همسر کیم کارداشیان Rich Fury/AFP 

کانیه وست در مصاحبه جنجالی دیگری حضور یافته و این بار ادعا کرد دموکرات‌ها سیاه‌پوستان آمریکایی را «شستشوی مغزی» داده و آن‌ها را «مجبور می‌کنند فرزندان خویش را سقط کنند».

این رپر و تهیه‌کننده موسیقی که اخیرا با تاخیر فراوان آلبوم جدید خود با نام «عیسی پادشاه است» (Jesus is King) را منتشر کرده است با «بیگ بوی» مجری رادیو در آخر هفته گذشته به‌عنوان بخشی از تبلیغ آلبوم جدید به گفتگو نشست.

وقتی از او درباره حمایت بدنامانه خویش از دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده پرسیده شد، کانیه وست به دموکرات‌ها حمله کرد و گفت: «ما آمریکاییان سیاه‌پوست را شستشوی مغزی می‌دهند. واقعا می‌گویم. این حرف‌های یک مرد آزاد است. دموکرات‌ها برای سال‌ها با کوپن غذا دادن ما را مجبور کردند به آنها رای دهیم. درباره چه حرف می‌زنی؟ تفنگ‌ها در دهه هشتاد، دستگیری پدران و بی‌سرپرست‌ گذاشتن خانه‌ها، داروهای پیشگیری از زایمان، کم کردن تعداد آرای ما، مجبورمان کردن به سقط جنین فرزندان‌مان ... «تو نباید مرتکب قتل شوی»» [آیه‌ای از انجیل]

گرچه کامل مشخص نبود ولی به نظر رسید کانیه وست داروی پیشگیری از زایمان (که فردای صبح آمیزش جنسی خورده می‌شود) را با سقط جنین یکی می‌داند، گرچه این قرص فقط جلوی حامله شدن فرد را می‌گیرد. ترکیب این دو عمل کاملا متفاوت امری است که گروه‌های پزشکی در تلاشی مداوم برای مبارزه و بی‌اعتبار کردن آن هستند.

وقتی بیگ بوی از کانیه وست پرسید آیا فکر نمی‌کند حمایتش از ترامپ ممکن است به پشتیبانی ضمنی از نژادپرستی تعبیر شود، او سوال را چرخاند و پاسخ داد: «نژادپرستانه‌ترین حرفی که یک نفر می‌تواند به من بزند این است که من باید بر اساس رنگ پوستم دست به انتخاب ببرم».

او به نحوی نه چندان قابل درک افزود: «من به هیچ‌کس نمی‌گویم به دموکرات‌ها رای ندهد. من خودم عاشق اوباما هستم، عاشق لیموناد، عاشق رستوران وینگ‌استاپ، عاشق لباس پولو و عاشق کفش جردنز هستم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانیه وست کمی قبل‌تر نیز در مصاحبه با «زین لو» ادعاهای عجیب و غریب دیگری کرد از جمله این که به افرادی که در استودیو موزیک وی کار می‌کنند گفته است تا قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته باشند و این که حمایت او از ترامپ «جوک عملی خدا برای لیبرال‌ها» بود.

عیسی پادشاه است با نظرات متفاوت منتقدان روبه‌رو شده است. در بررسی ایندیپندنت که به آن تنها دو ستاره داده است، مشخص شد دستکاری‌های لحظات آخر کانیه وست بر آهنگ‌ها درست پیش از انتشار آلبوم بر عدم انسجام آن تاثیر گذاشته است.

این بررسی نوشت: «عیسی پادشاه است بیشتر شبیه مجموعه‌ای از تک‌آهنگ‌هایی است که حرفه‌ای تولید شده‌اند تا این که یک آلبوم منسجم باشد، و اکنون هواداران در تعجب‌اند که آیا شور و اشتیاق ایشان پیش از پرده‌برداری از این آلبوم ارزشش را داشت یا نه».

[توضیح مترجم]

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی